۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۵۵۱۴۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد مطرح کرد:

هارونی پیشتاز در کشت کلزا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شهر هارونی، بیشترین سطح از کشت کلزا در اراضی شهرستان شهرکرد را به خود اختصاص داد.
هارونی پیشتاز در کشت کلزا
به گزارش«جهانبین نیوز»، علی شریفی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشت مداوم گندم در اراضی زراعی سبب کاهش توان رویشی اراضی و افت قابل توجه میزان تولید گندم می‌گردد که برای جلوگیری از این روند باید محصول دیگری را در تناوب کشت گندم برای کشت جایگزین در نظر داشت و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد دانه روغنی کلزا بهترین نوع محصول در این زمینه است.

شریفی با بیان این که ویژگی‌های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی، بیانگر اهمیت کشت این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی است، گفت: کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا، ایجاد تناوب با کشت غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی از مهم‌ترین مزایای توسعه کشت کلزا به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: امید است که بتوانیم رتبه خوبی در سطح و تولید این محصول استراتژیک در استان را به خود اختصاص دهیم.

شریفی یادآور شد: کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است؛ زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

وی افزود: با اینکه روغن از کالاهای اساسی و ضروری است؛ که ارتباط نزدیک با معیشت اقشار جامعه دارد باید در تأمین این نیاز و امنیت غذایی تلاش مضاعف انجام شود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۹:۲۷

17 Sep 2023