مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با ۴۸ متخلف برخورد قانونی شد.
به گزارش «جهانبین نیوز»، فضلالله رحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه تاکنون از ۲۰۰ واحد صنفی عرضه نوشت افزار بازرسی شد.
وی افزود: در این بازرسیها برای واحدهای صنفی دارای تخلف پروندههای تعزیری به ارزش 161 میلیون و 362 هزار و 401 ریال تشکیل شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این طرح بازرسی از واحدهای تولیدی و شرکتهای وارد کننده لوازمالتحریر شامل انواع دفتر، مداد، خودکار، کیف و ... در سطح استان صورت گرفت، همچنین بررسی قیمت و میزان تولید یا واردات و مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته به منظور تحلیل وضعیت بازار و برخورد قانونی و سریع با تخلفات احتمالی مورد تحقیق بازرسان است.
رحمتی عنوان کرد: بررسی عملکرد واحدهای تأمین کننده لوازمالتحریر از لحاظ میزان تولید، واردات، فروش، قیمت محصولات، کیفیت آن و همچنین بررسی دفاتر درسی تولیدی و وارداتی از لحاظ رعایت صحت تعداد اوراق مندرج بر روی آن؛ احصاء برنامه تأمین بازار شرکتهای صنعتی تولیدکننده نوشت افزار مستقر در استان و انعکاس موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان از جمله موارد هدف طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس است.
وی خاطرنشان کرد: آگاهسازی تولیدکنندگان در خصوص لزوم تولید محصول با کیفیت و استاندارد، تطبیق کالا با مشخصات درج شده برآن (تعداد اوراق دفاتر و ...)، درج قیمت مصرف کننده بر روی اقلام مشمول درج قیمت، صدور فاکتور فروش معتبر و رسمی، عدم تولید و عرضه هرگونه نوشتافزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضدارزشی، تاکید برلزوم خرید نوشتافزار با فاکتور معتبر و رسمی و عدم خرید و فروش محصول قاچاق، تقلبی و بی کیفیت؛ از طریق اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی از موارد دیگر اجرایی در این طرح نظارتی است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین به واحدهای تولیدکننده، واردکننده و عرضه کننده در زمینه لزوم رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی و نصب نرخنامه در محل واحد صنفی تاکید کرد.
رحمتی اضافه کرد: جلوگیری از فروش اجباری نوشتافزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی مورد تاکید است.
وی بیان کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازمالتحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه 124 و همچنین دریافت و رسیدگی به موقع به گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه 124و همچنین شناسایی انبارهای لوازمالتحریر در چهارمحال و بختیاری و برخورد با موارد عدم عرضه هم از موارد مدنظر طرح است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گزارش عملیات بازرسی صورت گرفته و پروندههای تخلف متشکله در بازه زمانی طرح نظارتی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سامانه سیمبا) ثبت میشود.