۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۵۵۱۲۷
امام جمعه فارسان:

دشمن می‌خواهد با روايت‌های نادرست مردم را به‌زانو در آورد

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمنان امروز می‌خواهند مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقايد و روايت‌های نادرست و با بی‌اعتبار کردن قانون رسمی و دستگاه‌های قانونی و از بين بردن امنيت کشور را به‌زانو درآورند.
دشمن می‌خواهد با روايت‌های نادرست مردم را به‌زانو در آورد
به گزارش جهانبین‌نیوز ، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: متقين با بهره‌گيری از قرآن و عترت طاهره عليهم‌السلام،انسان‌های تربيت‌شده‌ای هستند. ماه محرم و صفر ماه تحت تربيت امام (ع) قرار گرفتن است در قيام امام حسين عليه‌السلام و حماسه کربلا به ابعاد مختلفی از تربيت و روش‌های تربيتی حضرت مواجه هستيم که خوب است دقت کنيم و اين برکات را از دست ندهيم.

امام‌جمعه فارسان به پايان ماه صفر و حلول ماه ربيع اشاره داشت و افزود: برای همه‌کسانی که مسائل حوزه شيعه و سني، بحث قوميت‌ها و حوادث يک سال اخير در سيستان و بلوچستان را از دريچه امنيت ملی و وحدت ملی دنبال می‌کنند، سخنان اخير رهبر معظم انقلاب يک چارچوب به‌روزشده يا حداقل يادآوري مجدد نوع نگاه ايشان به همه اين موضوعات در شرايط فعلی محسوب می‌شود.

وی تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب همان‌طور که خودشان فرمودند با مسائل سيستان و بلوچستان آشنایی شصت‌ساله دارند، قبل از انقلاب آنجا تبعيد بودند، بعد انقلاب اولين سفر خود را به اين استان انجام دادند، سال ۸۱ نيز يکی از طولانی‌ترين سفرهای رهبری در اين منطقه رقم خورده است؛ اما ديدار اخير رهبر انقلاب با مردم شيعه و سنی سيستان و بلوچستان از اهميت راهبردی برخوردار بود.

حجت الاسلام ملک پور بيان داشت: از حجم اقدامات رسانه‌ای که در يک سال اخير عليه مردم سيستان و بلوچستان انجام شد و مجموع اتفاقات امنيتی و سياسی اين منطقه و حتی يک هفته بمباران عمليات روانی سنگين رسانه‌های ضدانقلاب، تکفيری و غربی عليه خواص شيعه و سنی پيش از ديدار با رهبر انقلاب، می‌توان اين‌چنين درک کرد که اين ديدار و محتوای اين جلسه تاريخی تا چه حد اهميت داشت و دارد.

وی اظهار داشت: نبايد اين ديدار را يک ديدار صرفاً طی شده بر اساس اين فرآيندها و حوادث يک سال اخير ديد. مهم‌ترين دليل نيز اين است که شناخت و جنس ارتباط رهبری با مردم، علمای شيعه و سنی و موضوعات منطقه جنوب شرق ريشه در يک ارتباط قديمی و خاطره‌انگيز است، بنابراين ديدار اخير باوجود اهميت سياسي، امنيتي و گفتماني که داشت؛ ريشه و نشأت‌گرفته از همان ارتباط قلبی و محبت قديمی بين رهبر معظم انقلاب و مردم شيعه و سنی اين ديار بود.

امام‌جمعه فارسان گفت: يکی از مهم‌ترين انگيزه‌های رهبری از ديدار اخير با مردم سيستان و بلوچستان در همان ابتدای شروع سخنانشان مشخص است. آنجا که فرمودند: «می‌خواهم آن تصوير غلطی را که دشمنان اين ملّت از برخی مناطق کشور ارائه‌ می‌کنند باطل کنم؛ من می‌خواهم حقيقت را برای افکار عمومی در زمينه‌‌ی برادرانمان در بخش‌های مختلف کشور روشن کنم.» اين سخنان به‌خوبی نشان می‌دهد که رهبری اين ديدار را برای دفاع از مردم اين ديار و نشان دادن واقعيت اين منطقه برگزار کرده‌اند. به تعبير ديگر شخص رهبری احساس کردند که بايد جهت مقابله با تصوير غلط از مردم جنوب شرق ايران به ميدان بيايند. اين ديدار در واقع جلسه دفاع رهبری از مردم شيعه و سنی سيستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل کردن تصاوير غلط از اين منطقه در افکار عمومی بود.

وی بيان داشت:  تصويری که ايشان از واقعيت سيستان و بلوچستان ترسيم کردند چه بود؟ در اين تصوير علمای مطرح شيعه و سنی اين منطقه و مردم آن منطقه از قبل پيروزی انقلاب، با انقلاب همراهی کردند. ارتباط شخص رهبری با بسياری علمای اهل سنت منطقه نه‌ تنها بسيار گسترده بلکه قدمتی به‌اندازه نيم‌قرن دارد. شخصيت‌های بزرگی از شيعه و سنی در راه انقلاب، وحدت، جنگ تحميلی و امنيت ملی جنوب شرق جان خود را تقديم اسلام و انقلاب کرده‌اند. مجموع اين علامت‌ها همان چيزی است که شناسنامه واقعی مردم سيستان و بلوچستان را شکل داده و به همين دليل نيز رهبر معظم انقلاب با استناد به اين ويژگی‌ها سيستان و بلوچستان را «منطقه انقلاب» ناميدند.


حجت‌الاسلام ملک پور به هفته دفاع مقدس هم اشاره داشت و افزود: به هفته دفاع مقدس نزديک می‌شويم ياد آن ايام را گرامي می‌داريم؛ و اين را به همه دشمنان نظام اسلامی يادآوری می‌کنيم که آن دوران برای شما که با تمام عده و عُده در مقابل ملتی که چيزی نداشت تاب نياورديد را فراموش نکنيد و اين را هم فراموش نکنيد که امروز سی سال قبل نيست.

وی اظهار داشت: اين امپراتوری ضربه خورده امروز با جمع‌کردن تمام عده و عده خودش دوباره به ميدان آمده هم‌فشار اقتصادی می‌آورد هم مشکلات سياسی فراهم می‌کند هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلل ايجاد می‌کند. او صحنه جنگ را عوض کرده است او انواع فتنه‌ها را در طول اين سال‌ها آزمايش کرده تا به يک مدل برا نابودی ايران برسد و البته مردم ما هم در اين کوره انقلاب پخته‌تر و پخته‌تر شده‌اند و در بزنگاه‌ها تصميمات درست می‌گيرند و از کيان خودشان، دينشان و انقلابشان دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام ملک پور عنوان داشت: آن روز می‌خواستند ايران را با جنگ سخت به‌زانو درآورند و امروز می‌خواهند مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقايد و روايت‌های نادرست و انحرافی، با مارپيچ سکوت، با در برابر هم قرار دادن مردم، با بی‌اعتبار کردن قانون رسمی و دستگاه‌های قانونی، با از بين بردن امنيت کشور و امثال اين‌ها به‌زانو درآورند.


انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۹:۰۵

15 Sep 2023