۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۵۴۹۲۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

هدف‌گذاری اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان هدف‌گذاری شده که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
هدف‌گذاری اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش «جهانبین نیوز»، حسین برزگر شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام، تعداد ۲۶ پروژه تأمین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد.

وی افزود: ۶ پروژه تأمین و انتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا و مورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تکمیل پروژه تأمین و انتقال آب سرچاه دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار و ده‌کهنه روگر در سطح ۳۷۰ هکتار که ۱۵ سال به صورت راکد باقی مانده بود در این دولت با اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی رونق گرفت و در حال انجام است.

برزگر با بیان اینکه تأمین و انتقال آب یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی است، عنوان کرد: در همین راستا ۲۸۰ میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و سفر ریاست جمهور بابت سیاست حوزه آب و اجرای سامانه‌های نوین اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد که بر اساس آن بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب به یک کیلو و ۶۰۰ گرم محصول افزایش یافت و تلاش می‌شود امسال این میزان به یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و هم‌اکنون ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و مابقی تا پایان سال تأمین می‌شود.

برزگر بیان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم که مناسبت‌های مختلف (هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر) افتتاح شد شامل ۲۳۹ پروژه (دولتی و خصوصی) با اعتبار ۷۲۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۱۳:۲۳

24 Aug 2023