۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۵۴۶۴۴
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

خوانش آثار ادبیات کلاسیک ایران در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح خوانش آثار ادبیات کلاسیک ایران با بررسی متون و اندیشه‌های سعدی از ابتدای مرداد در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد کلید خورد.
خوانش آثار ادبیات کلاسیک ایران در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الله شیروانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: توجه جدی به بازخوانی و معرفی بهتر آثار ادبیات کلاسیک ایران به‌عنوان بخشی از میراث مکتوب و یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در تقویت هویت و فرهنگ جمعی ایرانیان از جمله برنامه‌هایی است که در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دنبال می‌شود.

وی افزود: در همین راستا طرح خوانش آثار کلاسیک ادبیات ایران به‌صورت عمومی در گام نخست با بررسی آثار و اندیشه‌های سعدی از ششم مرداد امسال در شهرکرد آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری نشست‌های خوانش متون به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: شرکت برای عموم در این برنامه ادبی فرهنگی آزاد است و تلاش می‌شود نشست‌ها به‌گونه‌ای پیش برود که تمامی علاقه‌مندان با سطوح و رشته‌های مختلف تحصیلی بتوانند از مباحث استفاده کنند.

شیروانی عنوان کرد: نشست‌های بررسی تاریخ عصر سعدی، اندیشه‌های وی و متون به یادگار مانده از این شاعر پرآوازه ایرانی با عنوان «از منظر سعدی» با حضور محمد حکیم آذر عضو هیات علمی دانشگاه، روزهای شنبه هر هفته از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی از خوانش متون ادبیات کلاسیک ایران، شاهنامه فردوسی، آثار حافظ، مولانا، خیام و دیگر بزرگان ادبیات که نقش مهمی در غنای زبان فارسی داشته‌اند، مرور خواهد شد تا ضمن خوانش، آشنایی با تاریخ و اندیشه‌های ادبی و فرهنگی نیز روی دهد.

انتهاپیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۰:۰۶

25 Jul 2023