۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۵۴۴۹۳
فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در چهارمحال و بختیاری:

نقش حیاتی کبد برای ادامه زندگی انسان

فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در چهارمحال و بختیاری گفت: کبد بزرگ‌ترین غده داخلی بدن است و مهم‌ترین نقش را در پاک‌سازی خون دارد.
نقش حیاتی کبد برای ادامه زندگی انسان
احسان زارع فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کبد بزرگ‌ترین غده داخلی بدن است و مهم‌ترین نقش را در پاک‌سازی خون دارد، خون که از دستگاه گوارش و قسمت جذب بدن جمع‌آوری می‌شود در ابتدا وارد کبد شده و سم‌زدایی می‌شود و در مرحله بعدی وارد سیستم گردش خون و قلب می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از این گذشته کبد نقش ذخیره‌ای مهمی دارد و وقتی مواد قندی و کربوهیدرات مصرف می‌شود، توسط کبد به چربی تبدیل شده و زمانی که گرسنه می‌شویم قابل استفاده است.
 
زارع بیان داشت: در حالت روزه‌داری کبد یکسری از مواد غذایی ذخیره شده در بدن را تبدیل و در اختیار سلول‌های بدن قرار می‌دهد تا بدن به کار خود ادامه دهد.
 
این متخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با بیان اینکه بیماری کبد در بسیاری از موارد ممکن است خاموش باشد، اما هیچ فردی بیشتر از 10 دقیقه بدون عمل کبد نمی‌تواند زنده بماند افزود: اگر انسان بیشتر از نیاز بدن مواد غذایی مصرف کند در کبد به چربی تبدیل می‌شود.
 
وی بیان داشت: تصور برخی بر این است که اگر چربی مصرف کنند دچار کبد چرب می‌شوند، درحالی که دشمن اصلی کبد فقط چربی نیست، قندها، شیرینی‌ها و نان و برنج برای کبد بسیار مضر هستنند.
 
زارع یادآور شد: سلول‌های چربی در کبد مانند تومور ذخیره می‌شوند و به سلول‌های کبد فشار آورده و باعث خفگی آن‌ها می‌شوند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۰۹:۴۷

9 Jul 2023