۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۵۴۴۱۲
مدیر کل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری:

برگزاری جشن‌های خیابانی یکی از راه‌های بیان واقعه غدیر است

مدیر کل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌های بیان غدیر جشن‌هایی است که بصورت خیابانی برگزار می‌شود و عموم مردم با تنوع و تکثر و تفاوت دیدگاه‌هایی که دارند باید در مقابل موضوع غدیر به وحدت برسند.
برگزاری جشن‌های خیابانی یکی از راه‌های بیان  واقعه غدیر است
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری رئیس سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز  اظهار کرد: دستور غدیر یک دستور تاریخی و یک دستوری از جانب پیغمبر اعظم (ص) در انتهای ماجرای غدیر از همه حاضرین و ابلاغ به همه غایبین بود.

وی تصریح کرد: پیغمبر (ص) فرمودند محتوای غدیر را هرکسی که حاضر و هرکسی که غایب است برسانند و فرمودند تا روز قیامت همه مأموریت داریم و آن ابلاغ محتوای غدیر به جامعه است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه ابلاغ پیغام غدیر رسالتی بود که پیغمبر (ص) بر عهده همه جهان و تاریخ گذاشته بود گفت: این مسئله را باید درک کنیم که بتوانیم آن را ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در انقلاب اسلامی افتاد این بود که امام با انقلاب اسلامی تلاش کرد تا محتوا غدیر را در قالب مدل اعمال ولایت اجتماعی محقق کند و این مدل را به جهان و دنیا ارائه دهد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: رخدادی که به واسطه انقلاب اسلامی که هویت اصلی آن غدیر است محققق شد این بود که شیعیان عالم که در سالیانی از تاریخ شیعیان متحرک بودند تبدیل به شیعیان محرک شدند.

وی گفت: شیعه متحرک کسی بود که دیگران بر سرنوشت آن مسلط بودند، مواهب مادی، سیاسی، معرفتی را دیگران جهت دهی می‌کردند و بیشتر تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ دنیا با نگاه‌ها و اعتقادات و باورهای مکاتب خاص موجود دنیا بود.

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: انقلاب اسلامی قالبی را تهیه کرد ذیل مدل ولایت اجتماعی و آن قالب این بود که خود شیعه و تفکر شیعه امکان اداره جامعه و تمدن سازی دارد، انقلاب اسلامی با محتوا غدیر شیعه را احیا کرد اما وسعت احیا آن یک وسعتی بود که می‌تواند در مقابل مکتب‌های دیگر حرفی برای اداره دنیا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدل غدیر یک مدل اداره است که ملک و زمین را به ملکوت عالم متصل می‌کند گفت: انقلاب اسلامی یک گام بود و برای این مسئله مدل ولایت فقیه طراحی شد و دوم یک مسئله جدی در غدیر وجود دارد و آن انسجام اجتماعی است که به معنای ولایت عرضی مؤمنین و رابطه عاطفی مؤمنین با یکدیدگر و وظیفه‌ای که مؤمنین و انسان‌ها با یکدیگر دارند می‌باشد.

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: اگر اختلافی در موضوع ولایت ایجاد نمی‌شد جهنمی لازم نبود خلق شود و اگر این مدل را یک مدل کارآمد برای اداره دنیا بدانیم نیاز به یک خیزش جهانی داریم.

وی اضافه کرد: مدل تبلیغ غدیر یک مدل فردی نیست بلکه اجتماعی است و باید همه غدیر را بیان کنند، که یکی از راه‌های بیان غدیر جشن‌هایی است که بصورت خیابانی برگزار می‌شود و عموم مردم با تنوع و تکثر و تفاوت دیدگاه‌هایی که دارند در مقابل موضوع غدیر به وحدتی برسند و غدیر را به صورت یک جا و برگزاری جشن‌های مردمی و جایگاه ویژه رسانه در عصر حاضر بتوانند به کل جامعه و کل دنیا مخابره کنند.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: نمونه این کار در سال گذشته در یک میهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران برگزار شد و امسال این نمونه از جشن‌ها در حال برگزاری در سراسر استان هاست که به همت جریانات مردمی و مسئولین امید است به خوبی در این استان نیز برقرار شود.

وی با اذعان بر اینکه غدیر به ما یک هویت تاریخی خواهد داد گفت: مبدا حرکت تاریخی، ما را برای اعمال مدل ولایت اجتماعی در طول تاریخ نشان می‌دهد که ما بر این باوریم که تمامی دنیا زمانی که ذیل ولایت ولی الهی که با حضور حجت مهدی (عج) محقق می‌شود به یک انساجی برسد آن موقع فلاح و سعادت بشریت به معنای تام را خواهد داد.

حجت الاسلام طاهری در مورد شیوه تحقق مسئله فوق گفت: برای تحقق این کار دستور قرآنی این است که تمامی انبیا الهی آمدند تا مردم برای اقامه حق قیام کنند و برنامه ریزی که برای این موضوع شده این است که این میهمانی توسط خود مردم برای مردم اتفاق می‌افتد و مردم ظرفیتشان را کنار هم قرار می‌دهد، هرکسی با هر توانی که دارد در یک جشن چند ساعته از همدیگر میزبانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما گاهی اوقات باید بتوانیم به عنوان بنیاد بین المللی غدیر و جبهه فرهنگی و مراکزی که مردمی وابسته هستند حمایت‌ها حداقلی داشته باشیم و جهت تسهیل اقدامات مردمی شماره حساب مربوط به بنیاد بین المللی غدیر با اشراف نماینده ولی فقیه در استان جهت جلب مشارکت‌های مردمی برای تحقق این میهمانی بزرگ توزیع می‌شود.

حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: زمانبندی اجرا برنامه این است که کارهای اولیه آماده سازی مواکب دو روز قبل از روز پنجشنبه برگزار می‌شود و به صورت رسمی ساعت ۱۶ روز ۱۵ تیر ماه در خیابان کاشانی شهرکرد شاهد افتتاح موکب‌های پذیرایی و خدمات را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در خیابان کاشانی شهرکرد ۲۰۰ موکب مردمی و گروه‌های مردمی برای جشن بزرگ خانوادگی غدیر پیش بینی شده است که بخشی از آن نیز متعلق به بانوان می‌باشد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: روز جمعه از دو مسیر فارابی و میدان آیت‌الله دهکردی به سمت چهار راه استانداری شکل گرفته و در این مکان اجتماع نماز ظهر را خواهیم داشت که در این اجتماع به حدود ۱۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم می‌شود بعد از اقامه نماز نیز برنامه توزیع ۳۰ هزار غذا را داریم که در این برنامه با توجه به ذائقه نسل جوان توزیع غذاهای فست‌فود نیز در نظر گرفته شده، برای کودکان نیز چند موکب شادی، نقاشی، بازی و برگزاری جشن بادکنک‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ مسجد با نام امیرالمؤمنین (ع) و علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در شهرکرد وجود دارد که با انجام هماهنگی‌های لازم مقرر شده این مساجد به پایگاه تبیین و بیان معارف علوی و امام رضا (ع) تبدیل شوند گفت: در برنامه احسان غدیر نیز مقرر شده برخی مغازه‌های سطح شهر که در حوزه‌های متعدد و گوناگون فعالیت دارند تخفیفاتی برای شهروندان درنظر بگیرند که مقرر است این مساجد مبلغ این امر باشند.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطر نشان کرد: آماده‌سازی یک کیک چندمتری توسط یکی از بانوان شهرکردی برنامه‌ریزی شده و این کیک در میهمانی بزرگ غدیر توزیع خواهد شد همچنین پیگیر هستیم از زوج‌هایی که در این روز جشن ازدواج دارند نیز برای حضور در مهمانی بزرگ غدیر دعوت و از آن‌ها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۳۵:۱۷

5 Jul 2023