۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۵۴۳۷۴
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: یک مورد تب کریمه کنگو در شهرستان فارسان مشاهده شده اما تاکنون دیگر مورد تائیدشده‌ای شناسایی نشده است.
شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دامپزشکی از اداره نظارت بر بهداشت، مدیریت و بهداشت بیماری دامی، بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و بهداشت، مدیریت بیماری‌های آبزیان، تشخیص و درمان و قرنطینه تشکیل شده است.
 
 وی تصریح کرد: دامپزشکی در شهرستان‌های دهگانه تحت عنوان شبکه دامپزشکی فعال است.
 
 اسدی از نظارت بر ۶۲۳ واحد گاوداری شیری، ۱۰۷ واحد گاوداری پرواربندی گوسفند، ۱۳ مجتمع دامی، ۲۲۶ واحد مرغ گوشتی، ۶ واحد مرغ تخم‌گذار، دو واحد مرغ مادر گوشتی، ۱۰ واحد بوقلمون، سه واحد پرورشی شترمرغ، یک واحد توام پرورش و تکثیر شترمرغ، هفت کشتارگاه سنتی و سه کشتارگاه صنعتی، سه کشتارگاه طیور صنعتی، ۴۹۸ واحد پرورش ماهیان سردابی، ۶۹ واحد تکثیر، سه واحد تولید ماهیان گرمابی، ۳۳ کارخانه خوراک آبزیان، ۱۴ واحد عرضه تخم مرغ، هشت واحد عرضه عمده مرغ، ۲۱۸ واحد عرضه گوشت قرمز، ۶۰۹ واحد عرضه مرغ ۱۷ واحد آبزیان زینتی، ۲۲۵ واحد فرآورده‌های دامی تازه، ۱۵۳ واحد فرآورده‌های دامی منجمد و نظارت بر یک هزار و ۲۸۱ زنبورستان خبر داد.
 
 مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در کشتارگاه‌های این استان ۵۴ هزار و ۲۸۴ راس گوسفند و بره، ۷ هزار و ۹۹۵ بز و بزغاله، ۲ هزار و ۲۶۳ گاو و گوساله و ۳۲ شتر ذبح شده است.

اسدی ادامه داد: در این مدت ۵۸ هزار و ۱۷۳ مورد بازدید انجام شده که ۱۱ هزار و ۹۷۱ مورد از آن‌ها غیربهداشتی بوده و تذکر دریافت کردند، ۷۷۶ مورد ضبط شده، از ۶ هزار و ۱۷۹ کیلوگرم نمونه‌برداری و ۵۸ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.
 
وی اضافه کرد: در کشتارگاه‌های طیور، ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۰۱ قطعه طیور کشته شده است و در بازدیدهای صورت گرفته ۲۶ هزار و ۴۶۰ قطعه به دلایل مختلفی چون بیماری معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بر ۴۹۸ واحد تولید ماهیان سردابی نظارت شده است و ناظران دولتی و ۶ ناظر خصوصی در شبکه حضور دارند و کار نظارت را انجام می‌دهند.
 
وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون سه واحد آبزیان آلوده در اردل، فارسان و لردگان به بیماری شناسایی شد که هر سه معدوم شده‌اند.
 
اسدی یادآور شد: 51 داروخانه فعال، 42 مرکز درمانگاهی، 23 واحد مایه‌کوبی، دو واحد آزمایشگاه خصوصی، چهار واحد آزمایشگاهی همکار، هفت شرکت‌های بخش دارو و واکسن، پنج شرکت تولیدکننده دارو و مکمل در این استان فعال است.
 
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا کنون دو کانون سل گاوی، پنج کانون تب برفکی، دو کانون هاری، 6 مورد بیماری VHS در اردل، فارسان، لردگان و کیار، یک مورد IHV در لردگان، دو مورد IPN در اردل و فارسان، 22 مورد برونشیت، نیوکاسل و... که با تمهیدات مرغ‌داران کنترل شد.
 
وی یادآور شد: یک مورد تب کریمه کنگو در شهرستان فارسان مشاده شده اما تاکنون دیگر مورد تائیدشده‌ای شناسایی نشده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۶:۲۱

28 Jun 2023