۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۵۴۳۲۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بالای یک میلیون بشکه نفت در کشور به‌فروش می‌رسد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: بالای یک میلیون بشکه نفت در کشور به‌فروش می‌رسد که بخشی از پول حاصل از فروش نفت، صرف پرداخت بدهی‌های دولت می‌شود، ۴۰۰ همت کسری بودجه در صندوق‌های بازنشستگی بود که بخش اعظمی از کسری توسط دولت سیزدهم تراز شد. 
بالای یک میلیون بشکه نفت در کشور به‌فروش می‌رسد
به گزارش جهانبین‌نیوز; سید صولت مرتضوی عصر امروز در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: شاید در بدو ورود به موضوع مهار تورم و رشد تولید، افراد فکر کنند که آیا این دو می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر هستند، مقام معظم رهبری فرمودند که مهار تورم توام با رشد تولید باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور افزود: لازمه مهار تورم، رشد تولید و سرمایه‌گذاری است، اقتصادی که تراز تجاری آن مثبت باشد، تورم بالای ۴۰ درصد امکانپذیر نیست، وقتی صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش داشته باشد، باید حلقه تورم را در جای دیگر جستجو کرد، تورم در کشور القایی بود.

وی با اشاره به اینکه اقتصادهای جهانی منافع خود را در ضعف اقتصاد سایر کشورها تعریف کرده‌اند، توضیح داد: در دهه ۸۰ شاهد سفته‌بازی و ولع صاحبان سرمایه برای ورود به بازار سکه، خودرو، مسکن و .... بودیم، در دهه ۹۰ نیز رشد اقتصادی در کشور منفی بود.

مرتضوی با بیان اینکه در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم برای پرداخت یارانه و حقوق کارکنان دولت مشکل داشتیم، گفت: تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد بود، اما با تلاش دولت سیزدهم تورم به ۳۰ درصد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح اصلاح اقتصاد کشور در اردیبهشت ۱۴۰۰ با حذف ارز ترجیحی در دستور کار قرار گرفت، توفقیات خوبی داشتیم که با جنگ ترکیبی به کشور در حوزه‌های مختلف آسیب وارد شد، تورم القایی، ناامیدی و القای ناتوانی دولت در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم از جمله دستورهای جنگ ترکیبی بود.

وی گفت: بالای یک میلیون بشکه نفت در کشور به‌فروش می‌رسد که بخشی از پول حاصل از فروش نفت، صرف پرداخت بدهی‌های دولت می‌شود، ۴۰۰ همت کسری بودجه در صندوق‌های بازنشستگی بود که بخش اعظمی از کسری توسط دولت سیزدهم تراز شد. 

مرتضوی با اشاره به اینکه هژمونی آمریکا در جهان شکسته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم منویات مقام معظم رهبری را به مرحله اجرا برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بیان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف است، اما به دلایلی استان در بن‌بست قرار گرفته است، در سال ۱۴۰۰ کمترین نرخ بیکاری را با ۹.۹ درصد در طول تاریخ کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه ایران بهشت معادن جهان است، یادآور شد: برای اولین بار در حوزه معدن به رشد ۴.۴ رسیدیم که همواره این عدد منفی بود.

مرتضوی گفت: درصدد هستیم یک سامانه برای شناسایی بیکاران در اقصی نقاط کشور طراحی کنیم.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۲۰:۳۴:۲۷

22 Jun 2023