۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۴۲۷۵
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد برای تکمیل نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد برای تکمیل نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار دیگر است و هم‌اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد برای تکمیل نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است
حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: از مهم‌ترین محورهای توسعه در هر استان، توسعه زیرساخت‌های آن است و حمل و نقل و جاده از اولویت زیادی در توسعه زیرساختی کشور و هر استان برخوردار است.

وی افزود: امروزه آمار تکان‌دهنده حوادث جاده‌ای و آسیب دیدن و جان باختن تعداد بسیار زیادی از هموطنان در محورهای کشور، اهمیت بالای توسعه شاخص‌های جاده‌ای ایمن را نمایان می‌سازد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توسعه استان به ویژه توسعه و ارتقا محورهای مواصلاتی نیز به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در بین استان‌های صنعتی و توسعه‌یافته مرکزی و همچنین بنادر در جنوب کشور دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است که این مهم به طور ویژه در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که بخش حمل و نقل و راه بیشترین سهم از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان را داراست.

مقصودی درخصوص راه‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در این استان حدود 200 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب 34 طرح در حال احداث است که شامل 54 کیلومتر راه اصلی، 123 کیلومتر بزرگراه، 10 دستگاه تونل به طول 12 هزار و 500 متر و 6 دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح  است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به محور شهرکرد_بروجن_لردگان، لرگان_کارون4_ایذه، شهرکرد_شلمزار، بازفت_مسجد سلیمان، فارسان_دشتک، اردل_دوپلان، شهرکرد_سامان_تیران و بن_داران اشاره کرد که همگی دارای ردیف اعتباری از منابع ملی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برخی طرح‌های مهم راهسازی در استان وجود دارد که پیش از این ردیف ملی نداشتند اما در سال جاری موفق به دریافت مجوز ماده 23 برای این طرح‌ها شدیم که می‌توان به محور باباحیدر_چلگرد، سورشجان_سودجان، محور حاشیه زاینده‌رود، ورودی و کمربندی اردل، محور بهسازی فرخشهر_خراجی و ناغان_کارون4 مجموعا بیش از 200 کیلومتر اشاره کرد.

مقصودی بیان کرد: برای محور لرگان_ایذه نیز که در واقع تکمیل کننده محور حیاتی و پرتردد بروجن_لردگان_ایذه به سمت جنوب کشور است در سال جاری بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: برای محور مهم لرگان_ایذه امسال از محل اعتبارات ملی منابع خوبی شامل 300 میلیارد تومان، از اعتبارات سفر رئیس جمهور 800 میلیارد تومان، از محل تهاتر نفت 300 میلیارد تومان و از محل ماده 56 از بانک رفاه مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین برای تکمیل دو محور شهرکرد_بروجن_لردگان و شهرکرد_بازفت_مسجدسلیمان به دلیل هزینه بالا نمی‌توان به اعتبارات دولتی اکتفا نمود و در تلاش هستیم برای تکمیل این دو طرح، از محل تهاتر نفت یا ماده 56 و سرمایه‌گذاری بانکی تامین اعتبار نماییم.

مقصودی افزود: مهم‌ترین طرح‌‍‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری  راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد است که مرکز استان را به خط ریلی کشور متصل می‌نماید و به دلیل ضرورت اجرای این طرح در توسعه حمل و نقل ریلی و مطالبات چندین ساله مردم، تلاش ویژه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شده است و طی سال‌های اخیر با روند بسیار خوب تامین اعتبار و اجرا همراه بوده است.

وی ادامه داد: این طرح به طول 92 کیلومتر است که به دلیل اختلاف ارتفاع در طول مسیر به میزان 397 متر و کوهستانی بودن منطقه، 15 دستگاه تونل در این مسیر ریلی به طول 5 هزار و 284 متر طراحی شده که 13 تونل آن فعال است و حفاری بزرگ‌ترین تونل این مسیر به طول یک هزار و 525 متر در منطقه سفیددشت در مرحله لاینینگ است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: همچنین این مسیر ریلی دارای پل‌های متفاوت و بسیار بزرگ در محل تقاطع‌ها و دره‌های کوهستانی به طول 2 هزار و 485 متر است که بزرگ‌ترین پل 900 متر طول دارد و دارای 30 دهنه 30 متری است.

مقصودی خاطرنشان کرد: کل مبلغ هزینه شده برای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از ابتدا تاکنون 5 هزار میلیارد تومان بوده و اعتبار این پروژه در سال جاری 325 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد برای تکمیل نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار دیگر است و هم‌اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و یک هزار میلیارد تومان برای روسازی طرح در نظر گرفته شده و تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است و پیش‌بینی می‌شود روند زیرسازی طرح تا پایان سال آینده اتمام و روسازی اجرایی شود.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۵۱:۲۵

4 Nov 2024