۰
plusresetminus
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از اهداف آقای رئیسی، تقویت مراودات تجاری و سیاسی با کشورهایی است که تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته‌اند. لذا آقای رئیسی، با رویکردی قابل تحسین، به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها تمرکز کرده است.
اهتمام رئیسی در توسعه روابط با کشورهای دنیا قابل تحسین است/ سیاست دولت روحانی باعث تعطیلی اقتصاد کشور شده بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر رییسی به آمریکای لاتین، اظهار داشت: هرچه مراودات سیاسی و اقتصادی ما با سایر کشورها، به ویژه کشورهایی که تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و علاقه‌مندند روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران گسترش دهند، افزایش یابد می تواند کمک کند تا تأثیر تحریم‌ها کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اهتمام آقای رئیسی در توسعه روابط با کشورهای دنیا قابل تحسین است، گفت:‌ یکی از اهداف آقای رئیسی، تقویت مراودات تجاری و سیاسی با کشورهایی است که تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته‌اند. کشورهایی مانند روسیه، چین، هند دارای پتانسیل‌های بزرگی برای افزایش مراودات تجاری و اقتصادی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر، کشورهای آمریکای لاتین نیز ظرفیت‌های بسیار مناسبی را برای ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی، توسعه کشت فراسرزمینی و گسترش مراودات تجاری در فضاهای بین‌المللی دارند. لذا آقای رئیسی، با رویکردی قابل تحسین، به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها تمرکز کرده است.

کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت چشمگیری در صحنه اقتصادی جهانی برخوردارند

راستینه با اشاره به اینکه جهان فقط چهار کشور اروپایی و آمریکایی نیست، خاطر نشان کرد: امروز بخش بزرگ اقتصاد دنیا در سازمان های منطقه ای همچون سازمان شانگهای و سازمان بریکس و توسعه روابط با قدرت های نوظهوری از جمله روسیه، چین و هند اتفاق می افتد در این میان کشورهای آمریکای لاتین نیز از اهمیت چشمگیری در صحنه اقتصادی جهانی برخوردارند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به توجه دولت رئیسی به توسعه روابط تجاری با کشورهای جدید، از سیاست دولت آقای روحانی انتقاد و تصریح کرد: دولت آقای روحانی همه تخم مرغ های خود را در سبد شانس برجام گذاشته بود و اساسا تمام تلاش‌ها برای توسعه روابط تجاری به سمت کشورهای اروپایی معطوف شده بود.شرطی سازی اقتصاد در زمان روحانی بالاترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در آن دوران برجام به عنوان شرایط اساسی در تبادلات اقتصادی با کشورهای اروپایی مطرح بود و کشورهای اروپایی هم براساس برجام همچنان تحت تأثیر آمریکا بودند که این سیاست باعث تعطیلی اقتصاد کشور شده بود. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه شرطی سازی اقتصاد در زمان آقای روحانی بالاترین ضربه ای بود که به اقتصاد کشور وارد شد، عنوان کرد: در حال حاضر بالاترین خدمت آقای رئیسی تلاش برای از بین بردن شرطی سازی اقتصاد است تا مراودات تجاری، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات سیاسی با کشورهای مختلف جهان را افزایش دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۵:۲۲

17 Jun 2023