۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۵۴۱۹۴
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری:

۴۰ فراورده تولیدی در چهارمحال و بختیاری اقدام به اخذ نشان حلال کرده است

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارمحال و بختیاری ۴۰ فراورده تولیدی اقدام به اخذ نشان حلال کرده است.
۴۰ فراورده تولیدی در چهارمحال و بختیاری اقدام به اخذ نشان حلال کرده است
به گزارش جهانبین‌نیوز; مهدی پژوهش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بسته تحولی بهار خدمت اردیبهشت‌ماه امسال معرفی شد و راهبری این طرح به عهده چهار قسمت در سازمان استاندارد قرار گرفت.
 
 وی افزود: در کنار این چهار بخش، نیروی انسانی متخصص و بخش خصوصی فعال حضور دارند و سه محور اصلی بسته تحولی بهار خدمت شامل ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استانداردسازی علم نوین اعتبارسنجی و توسعه فناوری و هوشمندسازی است.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف بسته تحولی بهار خدمت این است که در شرایط سخت اقتصادی که کشور را درگیر کرده تولیدات باکیفیت را افزایش داده و زمینه صاردات محصولات با استانداردهای جهانی را فراهم کند.
 
پژوهش عنوان کرد: هدف اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزایش کیفیت محصولات داخلی به جهت بی‌نیازی به تولیدات خارجی است، در کنار رشد کیفی محصولات تولیدی در استان باید پایداری تولیدات مدنظر باشد، ایمنی، سلامت و بهداشت محصولات بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، اقدام به تولید نانونهادها و دانش‌نهادها کرده است، خاطرنشان کرد: توسعه نشان حلال راهبرد دیگری است که برای کشورهای مسلمان بسیار مؤثر است، ایران در این خصوص ضعیف عمل کرده است و در حال حاضر اولین کشور فعال در زمینه تولید محصولات حلال در جهان کشور چین است.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این استان ۴۰ فراورده تولیدی اقدام به اخذ نشان حلال کرده است.
 
پژوهش درخصوص جلوگیری از کم‌فروشی و توسعه خالص‌فروشی بیان کرد: میزان کم‌فروشی در کشور ۳۹ درصد بود که به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است، در این زمینه جای کار وجود دارد و کم‌فروشی باید به زیر ۱۰ درصد برسد.
 
وی تاکید کرد: مسئله‌ای که بشدت پیگیر آن هستیم وزن جعبه‌های شیرینی‌ است، برخی از شیرینی‌فروشی‌ها وزن جعبه را روی وزن شیرینی حساب می‌کنند که مصداق کم‌فروشی است و این صنف هنوز اقدامی برای اصلاح آن نکرده است، تصمیم داریم قبل از اینکه موارد تخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی کنیم، صاحبان صنف را برای رعایت کم‌فروشی مجاب کنیم.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خالص‌فروشی برای همه محصولات تولیدی مطرح است اما این فرایند به مرور انجام می‌شود، در مرحله اول طرح خالص‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها انجام و سپس با ابلاغ سازمان مرکزی به حوزه‌های دیگر ورود خواهیم کرد.
 
پژوهش با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تدوین استانداردهای بین‌المللی جایگاه خوبی ندارد، یادآور شد: این موارد باید سریعا تدوین می‌شد به همین دلیل با دستور سازمان استاندارد همه استان‌ها موظف به تدوین آن‌ها در استان‌ها شدند، در چهارمحال و بختیاری نیز یک مورد استاندارد بین‌المللی تدوین شده است.
 
وی اظهار داشت: امسال هشت حوزه خدماتی شامل هتل‌ها و رستوران‌ها، مهمان‌سراها، پایانه‌های مسافربری، بهزیستی، مدارس، قالیشویی‌ها و زائرسراها به لحاظ رعایت استاندارد پایش شدند و این روند ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد آزمایشگاه تخصصی برای محصولات خاص، باید سریعا انجام شود تا درخصوص صادرات محصولات تولیدی در استان موفق عمل شود.
 
پژوهش افزود: تلاش شد تا از ظرفیت اساتید دانشگاهی برای آموزش کارشناسان استاندارد استفاده شود اما انتظارها در این خصوص برآورده نشد و دانشگاهیان همکاری نکردند.
 
وی ادامه داد: ارتقا سطح کیفیت با هدف تسهیل مراودات با کشورهای اورآسیا در دستورکار است و همه تلاشمان را می‌کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند این کار را انجام دهند.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بازگشت محصولات کشاورزی تولید داخل از کشورهای دیگر بسیار رخ داده است، این به دلیل عدم هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان استاندارد بود، در حال حاضر همه واحدها و حوزه‌هایی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید موارد در این خصوص را رعایت کنند.
 
پژوهش خاطرنشان کرد: بخشی از عدم توفیق ایران در بازارهای جهانی توجه نداشتن به کیفیت و استانداردهای جهانی است.
 
وی اضافه کرد: همه امکانات در چهارمحال و بختیاری برای افزایش میزان تولید وجود دارد و تنها راه اینکه این واحدها بتوانند محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند این است که مسیر تولید با کیفیت و استاندارد را به آن‌ها نشان دهیم.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بسته‌های تشویقی برای تولیدات استاندارد برای واحدهای نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای در این استان در نظر گرفته شده است.
 
پژوهش تاکید کرد: واحدهای تولیدی برای بهره‌مندی از این تشویق‌های واحدهای تولیدی در فرایند انتخاب واحد نمونه شرکت کنند تا مشمول برخورداری از تشویقات شوند، این طرح تا پایان خردادماه فرصت دارد.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای بروز کدورت آب در شهرکرد اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری به صورت کاملا نامحسوس از آب هفت نقطه در این شهر نمونه‌گیری کرد.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نتیجه نمونه‌گیری‌ها مشخص کرد آب شهرکرد کدورت داشت اما میکروبی نبود و تاکنون نیز هیچ مورد از این دست گزارش نشده است.
 
پژوهش گفت: به محض اینکه موردی از میکروبی بودن آب شهرکرد که دغدغه دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد هم هست اعلام شود، سریعا ورود خواهیم کرد.
 
وی افزود: اعلام می‌کنم چنانچه فردی در خانواده خود یا اطرافیانش شاهد مشکلات گوارشی به دلیل مصرف آب است موارد را به اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری اطلاع دهند تا از آب محل نمونه‌برداری کرده و سلامت آن تایید یا رد شود.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ استاندارد اجباری در استان وجود دارد که این موارد سالانه افزایش می‌یابد.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۰۴:۰۷

11 Jun 2023