۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۵۴۱۳۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

شهادت شهدای پانزده خرداد مصداق کامل غیرت دینی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شهادت شهدای پانزده خرداد مصداق کامل غیرت دینی است و همین موضوع باعث مظلومیت بیشتر این شهدا در جامعه است، قیام 15 خرداد درپی دستگیری شبانه و مخفیانه امام‌خمینی(ره) صورت گرفت.
شهادت شهدای پانزده خرداد مصداق کامل غیرت دینی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت و مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در آستانه ارتحال امام‌خمینی(ع) و قیام 15 خرداد ضمن درود و سلام برارواح طیبه شهدا بالاخص شهدای قیام 15 خرداد و روح ملکوتی امام راحل اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) در مصرعی از شعر خودشان فرمودند که انتظار فرج از نیمه خرداد کِشم، از منظر امام راحل این جمعه دو معنا دارد یک معنا یعنی بخاطر مظلومیت شهدای 15 خرداد روزی فرج امام عصر(عج) خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: معنای دوم جمله امام‌خمینی(ره) یا به عبارتی مصرع شعر امام که نزدیکترهم می‌باشد، اشاره امام به روز وفات و رحلت خودشان دارد و انتظار فرج و گشایش از زندان دنیوی و بازگشت به سوی خداوند، معشوق ابدی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی گفت: شهادت شهدای پانزده خرداد مصداق کامل غیرت دینی است و همین موضوع باعث مظلومیت بیشتر این شهدا در جامعه است، قیام 15 خرداد درپی دستگیری شبانه و مخفیانه امام‌خمینی(ره) صورت گرفت.
 
امام جمعه موقت شهرکرد ضمن بیان اینکه قیام 15 خرداد یک قیام خود جوش و عمومی بود عنوان کرد:  قیام 15 خرداد سال 1342 یک قیام عمومی و خودجوش و بدون برنامه ریزی بود که هیچگونه تراکت و پوستری برای آن توزیع نشد، این قیام در واکنش به دستگیری رهبر و عالم دینی مردم که به صورت شبانه و مخفیانه صورت گرفت بدون هیچگونه تلفن و رسانه‌ای صورت پذیرفت، قیام 15 خرداد یک قیام غیرتی از روی غیرت دینی محض بود.
 
وی تصریح کرد: در پی دستگیری و انتقال امام‌خمینی(ره) به تهران مردم عصبانی زیادی از تهران قم و ورامین که رهبر و آقایشان را دستگیر کرده بودند به صحنه آمدند و از اسلام، ارزش‌ها و دین حمایت کردند و زمام داران را از اشتباه و خطاهای خود متوجه کردند.
 
فاطمی بیان کرد: مردم تهران از جنوب شرق عصبانی و خشمگین به سمت کاخ مرمر در وسط شهر که دفتر شاه هم بود حرکت کردند که مبادا امام را شکنجه یا اعدام کنند اما نیروهای نظامی شاهنشاهی وارد کار شدند و عده‌ی زیادی را به شهادت رساندند.
 
وی ضمن بیان اینکه ایمان و تعصب دینی مردم در قیام 15 خرداد آن زمان بعدها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد یادآور شد: ممکن است یک آدم سیاسی بخواهد با دید سیاسی به این قضیه نگاه کند و این حرکت را بیهوده طلقی کند اما این حرکت دین، اخلاص و غیرت بود.تحمل از دست مردم درآمد و ایمان و تعصب دینی مردم تبلور پیدا کرد و موجب این حرکت عظیم شد.
 
امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: ایمان در قصر سلطنتی هم اثر خودش را می‌گذاشت، دوره ناصر الدین شاه این اثر را نشان داد در دوره پهلوی هم نشان داد، رادیو و تلویزیون که ارگان رسمی نظام شاهنشاهی بود اعتصاب کرد و این اعتصابات همه برگرفته از ایمان است که کمر رژیم را شکست، اینکه مردم ایثار کردند و از خودشان گذشتند این‌ها همه کمر رژیم را شکست.
 
حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی خاطرنشان کرد: ایمان در ملت ایران خیلی پر رنگ خودش را نشان داد، در هشت سال دفاع مقدس و در ایثار و فداکاری خودش را نشان داد، ذخیره بزرگ و سیال و در حال حرکت ملت ایران همین ایمان است که باعث می‌شود بازهم انقلاب را تنها نگذاریم.
 
وی در پایان ضمن آرزوی طول عمر برای رهبر کشور حضرت آیت الله اعظمی امام خامنه ای گفت: زندگی مومنانه یعنی تربیت فرزندانمان براساس دستورات اسلام و حفاظت از حجاب و ایمان، امیدواریم در حفاظت از برنامه‌های امام‌خمینی(ره) و حفاظت از خون شهدای 15 خرداد رو سفید باشیم. از اسلامی که امام برایمان به ارمغان گذاشت دور نشویم و میراث گرانبهای امام را حفاظت کنیم.
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۴۸:۰۰

5 Jun 2023