۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۵۴۱۲۴
امام جمعه شهر هفشجان:

اساس و شاه کلید تمام انقلاب‌ها و تفکر اسلام بر مبنای مردمی بودن آن است

امام جمعه شهر هفشجان گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر حضور، مشارکت و رأی مردم تأکید داشتند، اساس و شاه کلید تمام انقلاب‌ها و تفکر اسلام بر مبنای مردمی بودن آن است.
اساس و شاه کلید تمام انقلاب‌ها و تفکر اسلام بر مبنای مردمی بودن آن است
حجت الاسلام یاسین حسینی امام جمعه شهر هفشجان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تسلیت رحلت بنیان گذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در خصوص عناصر مکتب انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصلی ترین ریشه حرکت هر جامعه‌ای، در بین مردم و سلول‌های مردمی شکل می‌گیرد. وقتی همه نظام‌ها و انقلاب‌های گذشته مخصوصا انقلاب پیامبراعظم(ص) را نگاه می‌کنیم ساختمان جامعه بر دوش انسان‌های خودساخته قرار می‌گیرد، پس انسان‌ها باید اول ساخته و پخته و بر اساس معیار‌های اسلامی رشد و تربیت شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: وقتی که این انسان‌ها تربیت شدند شالوده یک جامعه را تشکیل می‌دهند که می‌توانند بار نظام  و جامعه را بر دوش آن‌ها قرار داد.
 
حجت الاسلام حسینی اتحاد را یکی از اهداف امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی خواند و گفت: اتحاد یعنی وقتی  به ولایت امیرالمومنین (ع) و یک جمع به هم پیوسته معتقدیم، باید اول این جمع شکل بگیرد و نباید غیر از اهداف انقلاب و تشکیلات اسلامی در ذهنش باشد.
 
امام جمعه شهر هفشجان اظهار داشت: همه انسان‌ها باید دل بسته به ولی و مولا و امامشان باشند، وقتی که انسان در این جمع به هم پیوسته و از غیر گسسته باشد، این یعنی ولایت، این ولایت باید مبانی امام راحل را دنبال کند و معتقد به این مبانی باشد.
 
حجت الاسلام حسینی گفت: یکی ازبیشترین جملاتی که حضرت امام‌خمینی(ره) در طول عمر خودشان فرمودند، بحث اتحاد و یکدلی و باهم بودن است.
 
وی اتحاد را از ارکان ولایت امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: ولایت یعنی یک جمع به هم پیوسته، این جمع به هم پیوسته اعتقادش، مولاش و مقتدایش ولی آن است، از غیر گسسته و به ولی دل بسته و خود امام خمینی(ره) مبتکر این نوع تعریف از ولایت است.
 
حجت الاسلام حسینی ضمن بیان اینکه امام راحل بر مردم سالاری دینی تأکید داشتند تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر حضور، مشارکت و رأی مردم تأکید داشتند، اساس و شاه کلید تمام انقلاب‌ها و تفکر اسلام بر مبنای مردمی بودن آن است.
 
 امام جمعه شهر هفشجان تصریح کرد: وقتی تفکر مردمی بودن توسط امام راحل شکل می‌گیرد پس نظام باید با مردم جلو برود، علت اصلی تأکید امام خمینی (ره) بر مردم، کنار مردم قرار گرفتن و رشد آن‌ها می‌باشد.
 
وی پایه‌های اصلی تمدن اسلامی را از مبنای مردمی بودن دانست و گفت: پایه‌های اصلی تمدن اسلامی از همین مبنای امام راحل شکل می‌گیرد. مردم باید آرام آرام رشد، بصیرت و تفکر اسلامی پیدا کنند تا یک دولت دینی را تشکیل دهند.
 
حجت الاسلام حسینی در پایان افزود: مبانی جامعه اسلامی هم برهمین مبنا قرار دارد یعنی مردم باید متوجه بشوند که مظلومین و مستضعفین در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از ظالمین، مستکبرین و شیاطین جدا شوند و دل بسته ولی خود باشند، این مبانی تشکیل دهنده جامعه شیعه است که انقلاب می‌شود و همین مبانی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند. 


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۲۶:۴۱

4 Jun 2023