۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۳۸۵۰
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

مرگ 329 نفر و مصدومیت بیش از 4 هزار نفر در جاده‌های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: آمار متوفیان و مصدومین حوادث رانندگی استان در سال گذشته به ترتیب 329 و 4 هزار و 737 نفر بود.
مرگ 329 نفر و مصدومیت بیش از 4 هزار نفر در جاده‌های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته
حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از افزایش ۲۲ درصدی متوفیان ناشی از غرق شدن در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری، خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته، تعداد ۲۲ مورد متوفیان غرق شدن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که این میزان مراجعه نشان از افزایش فوت شدگان بر اثر غرق شدن نسبت به سال ۱۴۰۰ دارد.

وی افزود از تعداد نفرات غرق شده در چهارمحال و بختیاری ۲۰ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین متوفیان ناشی از مسمومیت گاز منواکسید کربن در سال ۱۴۰۱ در این استان ۲۲.۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، این فوت شدگان ۱۱ نفر بودند که از این تعداد ۹ نفر مرد و دو نفر زن هستند.

نظیفی در خصوص آمار معاینات نزاع (جسمانی) استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: این معاینات درمجموع برای ۷ هزار و ۸۰۳ نفر انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۹۹۹ نفر زن و ۵ هزار و ۸۰۴ نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: اجساد ارجاعی ناشی از سوختگی نیز در سال ۱۴۰۰ دو مورد بود که این رقم به تعداد پنج مورد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خوشبختانه آمار مربوط به متوفیان ناشی از برق گرفتگی در استان بسیار پایین بود و در سال گذشته تنها یک مورد مرگ از این دست به ثبت رسیده است.

نظیفی بیان کرد: آمار متوفیان و مصدومین حوادث رانندگی چهارمحال و بختیاری داخل حریم شامل درون شهری، برون شهری و جاده روستایی، حوادث خاص شامل درون شهری و برون شهری و خارج از حریم شامل راه‌های اختصاصی ۳۲۹ مورد است.

وی مصدومین حوادث ترافیکی نیز در مجموع برابر با ۴ هزار و ۷۳۷ نفر بودند که از این تعداد یک هزار و ۳۹۳ نفر زن و ۳ هزار و ۳۴۴ نفر مرد هستند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۵۷:۱۶

15 May 2023