۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۵۳۶۴۳
امام جمعه سفیددشت تاکید کرد؛

تامین امنیت شغلی کوچکترین خواسته کارگران

امام جمعه سفیددشت گفت:نباید از امنیت شغلی که کارگران برای ادمه کار خود به آن نیاز دارند غافل شد.
تامین امنیت شغلی کوچکترین خواسته کارگران
حجت‌الاسلام و المسلمین سید طاهر حمیدی امام جمعه سفیددشت در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: واژه کار مقدس است و کارگران به‌عنوان ستون فقرات کشور هستند.
 
وی تصریح کرد: امنیت اقتصادی هر کشوری به دست کارگران آن است، در فرهنگ اسلام  به کار و کارگر بسیار پرداخته شده است و پیامبر اکرم (ص) دست کارگران را بوسه می‌زدند و به کارگران افتخار می‌کرد و این به‌نوعی تاکید به اهمیت ارزش کار و کارگر در فرهنگ اسلام است.
 
حمیدی یادآور شد: حضرت محمد (ص) در جایی دیگر بهترین درآمدها را درآمد کارگران عنوان می‌کنند و این موضوع را منوط به آن می‌دانند که کار بدون هیچ آلایشی باشد و تقدیم جامعه اسلامی شود، همچنین امام رضا (ع) در جایی دیگر اهمیت کار کارگران را از مجاهدت فی سبیل الله بالاتر عنوان کرده‌اند.
 
امام جمعه سفیددشت با اشاره به واژه کار در فرهنگ اسلامی از زبان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یادآور شد: امامین انقلابین احترام ویژه‌ای نسبت به جامعه کار و کارگری قائل بوده و هستند.
 
وی ادامه داد: کارگران از ابتدای انقلاب اسلامی باعث تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و ثابت کردند که مهم‌ترین و وفادارترین رکن نظام انقلاب اسلامی ایران هستند و زمانی که کشور درگیر جنگ بود این کارگران بودند که پشت نظام ایستادند و کار خود را رها نکردند.
 
امام جمعه سفیددشت با اشاره به تقدیم 14 هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس از جامعه کارگری بیان داشت: کارگرانی که روزی جان خود را در راه نظام و انقلاب فدا کردند وفادار بوده و هستند.
 
حمیدی با اشاره به اینکه کارگران در ساعاتی که مشغول به کار هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که امانت‌دار بوده و نسبت به کار خود متعهد باشند تاکید کرد: اما در این بین نباید از امنیت شغلی که کارگران به آن نیاز دارند غافل شد.
 
امام جمعه سفیددشت اضافه کرد: همانطور که کارفرما و سرمایه‌گذار امنیت کار خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواستار است باید نسبت به تامین امنیت کاری کارگران نیز حساس باشد و در این صورت است که رفاه، آسایش، معیشت و اقتصاد جامعه ارتقاء می‌یابد و کشور بی‌نیاز و خودکفا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه خودکفایی کشور دشمن را در تحقق اهدافش در جنگ ترکیبی ناامید می‌کند خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در کارگران با حذف واسطه‌ها امکان‌پذیر است؛ مردم با خرید کالای ایرانی می‌توانند انگیزه لازم را در کارگران ایجاد کنند.
 
امام جمعه سفیددشت افزود: دشمن به دنبال نفوذ و فتنه‌انگیزی در بین کارگران و از حرکت ایستادن چرخ اقتصاد کشور است، اما کارگران اجازه چنین کاری را به آن‌ها نداده و نخواهند داد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۷:۰۹

1 May 2023