۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۵۳۶۴۲
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

بیش از 2 هزار فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1401 تعداد 2 هزار و 270 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار 220 میلیارد تومان در این استان پرداخت شده است.
بیش از 2 هزار فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته پرداخت شد
فرشید ریاحی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص بازسازی و مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف این نهاد نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و بازسازی مساکن خسارت دیده از حوادث طبیعی است.
 
وی افزود: از بدو تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکنون تعداد 48 هزار  و 300  فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 230 میلیارد تومان پرداخت شده است، همچنین در سال 1401 تعداد 2 هزار و 270 فقره با اعتبار 220 میلیارد تومان ارائه شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از تسهیلات،  تسهيلات قرض‌الحسنه تعميرات و احداث حمام در مسكن روستايي است که این تسهیلات با هدف کمک به تعمیر واحدهای مسکونی نیمه تمام روستاییان و افزایش سطح بهداشت خانوارهای فاقد حمام بهداشتی پرداخت می‌شود.
 
ریاحی عنوان کرد: از  بدو تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری تاکنون تعداد 14 هزار و 860  فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیرات و احداث حمام در مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان و در سال 1401 تعداد 86  فقره تسهیلات مذکور با اعتبار  یک میلیارد و 700 میلیون پرداخت شده است.
 
پرداخت بیش از 20 هزار فقره تسهیلات بازسازی مناطی آسیب دیده در چهارمحال و بختیاری
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن،  بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح و حوادث طبیعی است که در این خصوص تاکنون تعداد 20 هزار و 303  فقره تسهیلات بازسازی شامل احداث و تعمیرات، با اعتباری بالغ بر 357 میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال 1401 تعداد 2 هزار 358  فقره تسهیلات مذکور با اعتباری بالغ بر 89  میلیارد و 270 میلیون تومان ارائه شده است.
 
ریاحی بیان کرد: علاوه بر آن از ابتدا کمک بلاعوض بازسازی به 15 هزار و 551 خانوار با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد و 605 میلیون تومان پرداخت شده است.
 
وی تاکید کرد: در سال 1401 کمک بلاعوض بازسازی به 2 هزار و 358 خانوار با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 520 میلیون تومان ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله مهرماه 1400 شهرستان کوهرنگ، به تعداد 88 واحد احداثی شهری، 408 واحد احداثی روستایی، 3 هزار و 122 واحد تعمیراتی، 3 هزار و 201 واحد تسهیلات معیشتی و 324 واحد تسهیلات دامی به طور 100% پرداخت شد.
 
ریاحی ادامه داد: در راستای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل مردادماه 1401 در چهارمحال و بختیاری، به 140 واحد احداثی شهری و 480 واحد احداثی روستایی تسهیلات پرداخت شد که عملیات اجرایی آن تا کنون 10 % پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین با عنایت به تخصیص 50 در صد کمک بلاعوض جمعاً مبلغ  265 هزار میلیون ریال نیز کمک بلاعوض پرداخت شده است.
 
وی عنوان کرد: در راستای بازسازی مناطق آسیب دیده خارج از چهارمحال و بختیاری نیز تعداد 3 هزار و 333 واحد مسکونی در  شهرستان‌ بم استان کرمان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان  احداث شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس مطالعات سازمان برنامه و بودجه و مصوبات کارگروه تخصصی تامین مسکن مدیریت بحران استان  از مجموع 827 روستای قرار گرفته در محدوده پهنه‌بندی خطر پذیری 188 روستا با توجه به شرایط اقلیمی، توپوگرافی و شیب‌های تند، رانش زمین و ...  جز روستاهای در معرض خطر نیازمند توجه ویژه تشخیص داده شدند.
 
85 روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری جابه‌جا شدند
 
ریاحی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از مجموع روستاهای فوق 85 روستا را در قالب 55 روستای حوادثی جابجا نموده است و 78 روستا با توجه به شرایط اقلیمی و اجرای عملیات مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی که در خود روستا انجام دادیم طبق مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از لیست روستای در معرض خطر خارج شدند و 25 روستای باقیمانده با تعداد 883  خانوار و جمعیت تقریبی 3 هزار و 951 نفر در حال طی مراحل مطالعات و تصویب در کارگروه‌های تخصصی خود هستند.
 
وی عنوان کرد: در کل تعداد 79 هزار و 642 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نیازمند توجه هستند، بیش از 43 هزار واحد،  معادل54 درصد مقاوم‌سازی صورت پذیرفته است و مابقی نیازمند مقاوم‌سازی هستند، پیش‌بینی می‌شود تا افق 1410 تمامی این منازل مقاوم سازی شوند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این نهاد تفاهم‌نامه‌هایی را نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد برکت دارد که طی این تفاهم‌نامه‌ها تسهیلاتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
 
پرداخت 46 فقره تسهیلات به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره)
 
ریاحی اضافه کرد: در طرح ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 46 فقره تسهلات با اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: تعداد تسهیلات احداثی و تکمیلی خانوارهای دو معلولی و مددجویان عادی سرجمع 270 فقره با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون تومان است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری درخصوص تسهیلات مرکز خدمات حوزه علمیه، نیز گفت: 19نفر سهمیه این استان بود که حدود 100 میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت شده است.
 
ریاحی یادآور شد: از ابتدا تا کنون 80 نفر ناظر روستایی و 25 دفتر خدمات فنی و مهندسی روستایی فعال بوده است، همچنین در حال حاضر 38  دفتر طراحی با  82  نفر ناظرین نظام مهندسی فعالیت می‌نمایند.
 
وی تصریح کرد: کل کمک بلاعوض پرداخت شده از محل طرح جامع اقشار کم درآمد روستایی به واحدهای نیمه تمام، طلاب فاقد مسکن، مددجویان کمیته امداد و مددجویان دارای دو عضو معلول از ابتدا تاکنون بالغ بر 13میلیارد و 600 میلیون تومان است.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۴:۳۲

1 May 2023