۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۵۳۶۰۶
نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی:

مجلس مصمم بر تامین امنیت شغلی کارگران است/ لزوم تغییر قوانین به نفع کارگران

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصمم است تا پایداری و امنیت شغلی را برای همه اقشار به‌ویژه کارگران تامین و فراهم کند.
مجلس مصمم بر تامین امنیت شغلی کارگران است/ لزوم تغییر قوانین به نفع کارگران
قدرت‌الله حمزه در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز، اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس آمده است که برخی قوانین موازی‌کاری است و برخی دیگر در شرایط کنونی کاربرد ندارد و باید اصلاح شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که به همین قوانینی که وجود دارد هم به درستی عمل نمی‌شود، دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند و با ظرفیتی که دارند همین قوانین موجود را اجرایی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس آمادگی خود را اعلام کرده است که اگر قوانین دستگاه اجرایی به روز نیست، کارآمد نیست و موازی کاری است اعلام کند تا برطرف شود.

حمزه با تاکید بر اینکه قطعا برخی قوانین در حوزه کار و کارگر نیازمند اصلاح هستند، عنوان کرد: لوایح وقتی از طرف قوه قضاییه و دولت به مجلس ارجاع شوند، در کنار تنظیم راهکار نیز دارند.

وی خاطرنشان کرد: نقش اصلی در اقتصادی مقاومتی و عمل به شعار سال را کارگران به‌عهده دارند و ارزش والای کارگران را می‌توان از لابه‌لای بیانات مقام معظم رهبری در روز کارگر درخصوص جایگاه این قشر دید.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دین مبین اسلام برای کار و کارگر ارزش والایی قائل است و قطعا نقش این قشر بزرگ در اقتصاد ایران به هیچ وجه قابل چشمپوشی نیست لذا باید مشکلات آنان بررسی و رفع شود.

حمزه بیان کرد: یکی از پایه‌های اساسی کار، در مهار تورم و رشد تولید، کارگران هستند، در کنار آنان دولت، بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و... همه باید به میدان بیایند.

وی تاکید کرد: مجلس مصمم است تا پایداری و امنیت شغلی را برای همه اقشار به‌ویژه کارگران تامین و فراهم کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: نقش اساسی در تولید برعهده بنگاه‌های زودبازده است، در بسیاری از مواقع نمی‌توان کارخانه‌های بزرگ احداث کرد، لذا برای ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از ظرفیت قشر کارگری در شهرهای کوچک و کمتر برخوردار باید به سراغ این بنگاه‌های زودبازه برویم.

حمزه ادامه داد: نقش بنگاه‌های زودبازده صرفا در تولید و اشتغال نیست، اگر بتوانیم با فراهم کردن زمینه شغلی از این طریق مهاجرت را کم کنیم بسیاری از مشکلات ازجمله حاشیه‌نشینی، تخلیه روستاها، آسیب‌های اجتماعی و... حل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۵:۵۶

28 Apr 2023