۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۵۳۵۷۳
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

دریافت هزینه از گردشگران برای حضور کنار رودخانه‌ها ممنوع است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هنوز آزادسازی‌ها در سواحل رودخانه‌ها به‌صورت کامل صورت نگرفته است اما هیچ کسی حق ندارد از کسی بابت کنار آب بودن هزینه دریافت کند.
دریافت هزینه از گردشگران برای حضور کنار رودخانه‌ها ممنوع است
علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به مباحث گردشگری و طبیعت‌گردی در این استان کیفیت داده، وجود آبراهه‌ها و رودخانه‌ها است.
 
وی تصریح کرد: طی چند ساله گذشته بی‌انضباطی‌هایی در این راستا وجود داشته و برخی به‌عنوان دارندگان زمین در کنار رودخانه اقدام به تصرف زمین تا کنار آب می‌کنند، اما کار آزادسازی‌ها در این زمینه آغاز شده است.
 
جیلان گفت: هنوز آزادسازی‌ها در سواحل رودخانه‌ها به‌صورت کامل صورت نگرفته است اما هیچ کسی حق ندارد از کسی بابت کنار آب بودن هزینه دریافت کند.
 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با آب منطقه‌ای بیان داشت: کسانی که دارای باغ هستند در اطراف کرانه‌های رودخانه‌ها مجاز به احداث باغ‌های گردشگری هستند اما به روش استاندارد و طی آن آزادسازی‌ها در کرانه رودخانه باید صورت گیرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: باغدارانی که مجوزات گردشگری دریافت می‌کنند درحال حاضر برای راه‌اندازی تاسیساتی کنار ساحل مجوزی دریافت نکرده‌اند چراکه به تازگی کار استارت کار خورده و متقاضیان باید با توجه به تفاهم‌نامه مذکور عمل کنند.
 
جیلان ادامه داد: اگر فردی طی روزهای گذشته برای کنار آب بودن از مردم پولی دریافت کرده قابل پیگیری است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
وی بیان داشت: بعد از آنکه آزادسازی سواحل انجام شود درصورت تامین منابع مالی باید ساحل‌سازی‌ها صورت گیرد به این معنا که روشی برای تردد بدون آسیب مردم فراهم شود، در این مدت اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است اما از آنجایی که ما در کنار رودخانه زاینده‌رود 64 کیلومتر ساحل داریم نیاز به کمک همه دستگاه‌های مرتبط داریم و باید در کنار ما قرار گیرند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گردشگر فقط باید هزینه‌هایی را برای خدماتی که در ساحل دریافت می‌کند بپردازد که این موضوع هنوز در این استان تحقق نیافته است.
 
جیلان با اشاره به اینکه حجم گردشگران در برخی از نقاط استان از امکانات موجود بیشتر است تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید بخش خصوصی پای کار بیاید و خلاء موجود در این زمینه نبود بخشی است که از ورود گردشگر درآمدزایی کند.
 
وی یادآور شد:اگر بخش خصوصی پای کار بیاید ما در اعطای مجوزات کمک خواهیم کرد و راه را برای تحقق اهدافش هموار می‌سازیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۳۹:۲۰

25 Apr 2023