۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۵۳۵۶۳
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری:

بیش از 600 نفر اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در مرحله اول مجموعا هفت کلنگ سرمایه گذاری زده شد مجموعه سرمایه گذاری برای این کلنگ زنی‌ها ۲ هزار میلیارد تومان بوده و بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال پایدار در استان ایجاد خواهد شد.
بیش از 600 نفر اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مولوی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک عید فطر و گرامیداشت مقام شامخ بیش از 214 شهید کارگر استان، بالاخص شهید حسینعلی ترکی، شهید رضا رحمانی و شهید خسرو قلعه ای اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار سال دربحث جذب سرمایه گذاری است که یک معقوله عقب افتاده‌ای بود زیرا که باید صندوق های مختلف و متفاوتی می داشت.
 
وی با بیان اینکه ۴۰ برنامه محوری برای این هفته در استان پیش‌بینی شده است گفت: راهبرد مهم در این هفته تکریم مقام کارگران است تا ارزش واقعی کارگران در فضای اقتصادی دیده شود.

مولوی افزود: یکی از هدف گذاری‌های مهمی که اتفاق افتاد در بحث سرمایه گذاری توجه ویژه ای بود که به صندوق های بازنشستگی کشوری، صندوق سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شصتا) و صندوق عشایری و روستایی شد.
 
مولوی بیان کرد: از بهمن سال گذشته بیش از 17 الی 18 جلسه به ریاست استانداردر این راستا برگزار شد و همچنین در همین راستا در سطح کشوری و وزارت خانه نیز جلسات متعددی برگزار و در نتیجه شاهد حضور هر سه صندوق سرمایه گذاری وزارت مطبوع در استان بودیم.
 
وی تصریح کرد: امسال در مرحله اول مجموعا هفت کلنگ سرمایه گذاری زده شد و از این هفت کلنگ زنی چهارکلنگ برای توسعه شیر خشک پگاه که زیر مجموعه صندوق بازنشستگی استان می باشد زده شد که در کنار این کلنگ‌ زنی‌ها سه طرح اقتصادی مجزا از جمله تصویه روغن خوراکی مورد نیاز صنعت شیر خشک، کارخانه کارتن سازی و کشت و صنعت یا دامپروری 5 هزار رأسی هم عملیاتی شد.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعه سرمایه گذاری برای این کلنگ زنی ها 2 هزار میلیارد تومان بوده و بیش از 600 نفر اشتغال پایدار در استان ایجاد خواهد شد.
 
مولوی از کلنگ زنی خانه امید و مجتمع فرهنگی رفاهی  و ورزشی ویژه بازنشستگان در استان خبر داد و افزود: در سال جدید دو کلنگ زنی دیگر هم در استان روی داد که پروژه اقتصادی نیستند ولی پروزه های بسیار موثری برای بازنشستگان هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی در مجموع هزار میلیارد تومان برای احداث و تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی در اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، لردگان و فارسان در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال در سال‌جاری در استان ۲۰ هزار و ۱۹ نفر در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است خاطر نشان کرد: دستگاه اجرایی مکلف هستند تا به تعهد خود در ایجاد شغل عمل کنند و مشاغل ایجاد شده را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۳۲۲ مجوز برای ایجاد اشتغال در استان صادر شده است که نسبت به سال گذشته رشد صدور مجوزهای اشتغالزایی را در استان شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات به 2100 نفر برای ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شده است که بالغ بر ۹۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی در استان بانوان هستند و تا کنون ۶۲۰ رسته مشاغل خانگی وجود دارد.

مولوی گفت: حمایت از جذب نیروهای بیکار در کارگاه‌های تولیدی استان یکی دیگر از برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه بوده و هر کارفرمایی نیرویی از دهک‌های اول، دوم و سوم درآمدی را جذب کند، حق بیمه کارفرما تا یکسال توسط اداره ‌کل تعاون پرداخت می‌شود.

مولوی بیان کرد: در سال گذشته به ۵۶۳۲ طرح ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این حوزه نداریم، باید به ازای پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان در این حوزه یک شغل در روستا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ۱۶۱۵ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ در پایان سال گذشته به استان ابلاغ شد که ۱۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات در این حوزه ثبت‌نام کرده‌اند و در حال پالایش پرونده‌ها هستیم، سود این تسهیلات چهار درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان ۱۰۵ هزار کارگر بیمه شده داریم، بیان کرد: این کارگران در ۶۵۰۰ کارگاه مشغول به‌کار هستند، ۷۰۰۰ کارگر فصلی و ساختمانی در استان در صف انتظار بیمه هستند که به زودی تمام این کارگران با ابلاغ آیین‌نامه و تامین اعتبار بیمه خواهند شد.

وی گفت: افزایش 27 درصدی حقوق کارگران که از ابتدای سال اعمال و باید احکام کارگران اصلاح شود، تعیین حداقل حقوق کارگران توسط شورای عالی کار انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان در قالب بیمه بیکاری به افراد پرداخت شد، در حال حاضر ۱۵۴۵ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مولوی ادامه داد: در سال گذشته به 3 هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی شد، همچنین ۷۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قوانین کار در این مدت انجام شده است، از ۷۰۰ پرونده درخواست قرار گرفتن در مشاغل سخت و زیان‌آور ۴۰۰ پرونده منتهی به نتیجه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد:  ۳۲۱۹ شرکت تعاونی در استان وجود دارد که در سال گذشته ۷۴ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف در استان راه‌اندازی شد.

وی گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۰.۶ درصد بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مولوی در پایان به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی ویژه کارگران در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر شنای کارگران شهرکرد و فارسان مصوب شد، کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی در بروجن در هفته کار و کارگر بر زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/1030ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۲۲:۵۸

24 Apr 2023