۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۵۳۵۵۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ممنوعیت ورود دام به مراتع چهارمحال و بختیاری تا 25 اردیبهشت‌ماه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پیرو اطلاعیه‌های قبلی که توسط این اداره‌کل صادر شده است، به همه دامداران اعم از روستایی و عشایری اعلام شد که قبل از تاریخ 25 اردیبهشت وارد مراتع این استان نشوند.
ممنوعیت ورود دام به مراتع چهارمحال و بختیاری تا 25 اردیبهشت‌ماه
اصغر احمدی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پیرو اطلاعیه‌های قبلی که توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری صادر شده است، به همه دامداران اعم از روستایی و عشایری اعلام شد که قبل از تاریخ 25 اردیبهشت وارد مراتع نشوند.

وی افزود: ورود دام به مراتع باعث ایجاد آثار تخریبی شدید به این محل می‌شود، این موضوع در دراز مدت به ضرر دامداران است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ممنوع‌الورود شدن دشت‌های لاله‌های واژگون در این استان، ادامه داد: این دشت یکی از 20 اثر طبیعی ملی ایران است.

احمدی عنوان کرد: این اثر ملی در سنوات گذشته مورد کم مهری قرار گرفته بود، اقدامات تخریبی باعث شده بود که بخش‌هایی از این دشت ارزشمند لاله‌های واژگون از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که با ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله، درصدد حفاظت و احیای آن هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات حفاظتی انجام گرفته در دشت لاله‌های واژگون باعث احیای این دشت شده و گیاهان در حال زادآوری هستند.

احمدی یادآور شد: زمانی که دشت به حالت اولیه بازگشت و سازوکارها و زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شد، میزبان گردشگران خواهیم بود.

وی از گردشگران و طبیعت‌گردان که با توجه به فصل بهار و آب و هوای مناسب وارد عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند خواست از این نعمات خدادادی مراقبت لازم را بکنند و اصراری برای ورود به دشت لاله که به جهت احیای آن ممنوع الورود است نداشته باشند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۶:۱۱

24 Apr 2023