۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۵۳۴۶۴
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای طرح خالص فروشی در قنادی های استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی‌های استان با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.
اجرای طرح خالص فروشی در قنادی های استان چهارمحال و بختیاری
مهدی پژوهش در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی‌های استان با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان اجرا می‌شود.
 
وی افزود: این طرح در ادامه طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌های پیش بسته‌بندی که از اسفندماه ۱۴۰1 آغاز شد، دنبال و پیگیری می شود.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس طرح خالص فروشی باید هزینه جعبه هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود که این موضوع به مجمع امور صنفی استان نیز اطلاع رسانی شده است.
 
 پژوهش عنوان کرد: در رابطه با اجرای این طرح توضیحات و تذکرات لازم به واحدهای صنفی قنادی و شیرینی فروشان نیز ارایه شده است.
 
 وی خاطرنشان کرد: قنادان موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله کم فروشی تلقی می شود و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلوگرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.
 
 پژوهش بیان کرد: به منظور حسن اجرای این طرح گشت‌های مشترک استاندارد، با تعزیرات و نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال  و بختیاری آغاز شده است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۲۱:۱۹

15 Apr 2023