۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۵۳۴۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی روستای دشت پایه مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تیم‌های بازرسی به محل قلعه مربوط به دوره قاجاریه روستای دشت پایه اعزام شدند، خسارات برآورد و اعتباری برای مرمت لحاظ شد.
بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی روستای دشت پایه مرمت می‌شود
علیرضا جیلان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص تخریب قلعه تاریخی روستای دشت پایه در شهرستان فلارد، اظهار کرد: این قلعه مربوط به اواخر دوره قاجاریه بوده و ثبت اثر ملی شده است.

وی افزود: وقوع بارندگی‌ها، سردی هوا و وزش باد، به قلعه‌های استان که عموما بناهایی خشتی و گلی همراه با آجر هستند، آسیب وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قلعه تاریخی روستای دشت پایه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار خسارت شده است.

جیلان عنوان کرد: تیم‌های بازرسی به محل قلعه اعزام شدند، خسارات برآورد و اعتباری برای مرمت قلعه مربوط به دوره قاجاریه لحاظ شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های همچون قلعه‌ها، حمام‌ها، خانه‌های سنتی و قدیمی و... قابل واگذار به سرمایه‌گذار هستند تا هم متروکه نبوده و از آن‌ها حفاظت شود و هم اینکه سرمایه‌گذار بتواند با تغییر کاربری این محل تحت نظارت مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درآمد داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: واگذاری به گونه‌ای نیست که آثار تاریخی آسیب ببینند بلکه حفظ این مجموعه‌ها در اولویت است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۸:۰۳

11 Apr 2023