کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی روستای دشت پایه مرمت می‌شود

22 فروردين 1402 ساعت 13:06

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تیم‌های بازرسی به محل قلعه مربوط به دوره قاجاریه روستای دشت پایه اعزام شدند، خسارات برآورد و اعتباری برای مرمت لحاظ شد.


علیرضا جیلان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص تخریب قلعه تاریخی روستای دشت پایه در شهرستان فلارد، اظهار کرد: این قلعه مربوط به اواخر دوره قاجاریه بوده و ثبت اثر ملی شده است.

وی افزود: وقوع بارندگی‌ها، سردی هوا و وزش باد، به قلعه‌های استان که عموما بناهایی خشتی و گلی همراه با آجر هستند، آسیب وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قلعه تاریخی روستای دشت پایه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار خسارت شده است.

جیلان عنوان کرد: تیم‌های بازرسی به محل قلعه اعزام شدند، خسارات برآورد و اعتباری برای مرمت قلعه مربوط به دوره قاجاریه لحاظ شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های همچون قلعه‌ها، حمام‌ها، خانه‌های سنتی و قدیمی و... قابل واگذار به سرمایه‌گذار هستند تا هم متروکه نبوده و از آن‌ها حفاظت شود و هم اینکه سرمایه‌گذار بتواند با تغییر کاربری این محل تحت نظارت مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درآمد داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: واگذاری به گونه‌ای نیست که آثار تاریخی آسیب ببینند بلکه حفظ این مجموعه‌ها در اولویت است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53417

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53417/بخش-های-تخریب-شده-قلعه-تاریخی-روستای-دشت-پایه-مرمت-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir