۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۳۳۶۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد

افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای چهارمحال و بختیاری به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع خبر داد.
افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ اعظم شیخ سامانی صبح امروز در آیین افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این گلخانه به مساحت 2 هزار و 320 متر مربع و با تولید سالانه 138 تن و اشتغال‌زایی سه نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اعتبار ساخت این گلخانه شیشه‌ای برابر با 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان 2 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تسهیلات تبصره 18 بانک کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: در حال حاضر چهار گلخانه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که مساحت آن 1.5 هکتار است.

شیخ سامانی عنوان کرد: این گلخانه‌ها در زمینه‌های تولید سبزی و صیفی، تولید گل شاخه بریده، تولید پایه‌های رویشی و تولید پایه رز فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش اتلاف انرژی در محیط گلخانه، شفافیت بالا و قابلیت جذب نور خورشید و مصرف انرژی کمتر برای گرم شدن گلخانه در فصول سرد سال از مزیت‌های پوشش شیشه‌ای نسبت به پوشش پلاستیکی است که در گلخانه شیشه‌ای به کار رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان اضافه کرد: دو گلخانه به مساحت 10 هزار متر مربع در دست اقدام داریم که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۴:۱۱

8 Apr 2023