۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۵۳۳۱۲
کارشناس تغذیه و طب اسلامی:

غذاهای سرخ‌کردنی در ماه رمضان مصرف نشود

کارشناس تغذیه و طب اسلامی گفت: مصرف غذاهای سرخ‌کرده و چرب، تشنگی و گرمی بالایی برای بدن به همراه دارد و نباید در ماه رمضان استفاده شود.
غذاهای سرخ‌کردنی در ماه رمضان مصرف نشود
هادی پور کارشناس تغذیه و طب اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نان‌های سبوس‌دار حدود 20 خاصیت برای بدن داشته و برای دستگاه گوارش، معده، قلب، خون و... فواید بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: اگر نان کامل باشد، غذایی که به بدن می‌رسد کامل خواهد بود، اما اگر نان سبوس‌دار در دسترس نباشد، سویق می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

هادی‌پور تاکید کرد: مصرف غذاهای سرخ‌کرده و چرب باعث تولید صفرای ناسالم در بدن می‌شود و اگر روغن بازاری در آن مصرف شود تشنگی و گرمی بالایی برای بدن به همراه دارد، بنابراین بهتر است در ماه رمضان از این مواد کم‌تر استفاده شود.

این کارشناس تغذیه و طب اسلامی استفاده بی‌رویه از قندهای ساده مثل شکر و زولبیا و بامیه را در ماه رمضان مضر دانست و تاکید کرد: این مواد افزایش ناگهانی قند خون را به‌همراه دارند و نتیجه آن سردرد بعد از افطار است، چون نوسان بالای قند خون باعث آسیب به رگ‌های مغز می‌شود که به مرور زمان آسیب جبران‌ناپذیری برای مغز به همراه دارد.

وی ادامه داد: روغن زرد گاوی و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی بهترین افطاری برای روزه‌داران می‌باشد چون هم سبک است و هم پرانرژی، این ترکیب ضد یبوست است و تولید خون سالم می‌کند و برای تقویت حافظه، کبد و استخوان‌ها تاثیر بسزایی دارد.

هادی‌پور استفاده بی‌رویه از قهوه، چای پررنگ، کاکائو، ادویه‌جات، انواع آش‌ها مانند آش رشته با نعنا و پیاز داغ بسیار و... مشکلات گوارشی، سوءهاضمه و یبوست را به دنبال دارد.

این کارشناس تغذیه و طب اسلامی افزود: آش رشته به دلیل وجود رشته می‌تواند مشکلات بسیاری برای دستگاه گوارش انسان ایجاد کند و از همین‌رو مصرف این نوع از آش آن هم به‌صورت مکرر مضرات بسیاری به دنبال دارد.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۵:۰۶

3 Apr 2023