۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۵۳۳۰۶
اسماعیل هنیه:

تلاش ها برای از بین بردن آرمان فلسطین شکست خورده است/ با یک لحظه تاریخی روبرو هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین نسبت به عواقب «تجاوزات» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شهر قدس و یورش به مسجد الاقصی هشدار داد.
تلاش ها برای از بین بردن آرمان فلسطین شکست خورده است/ با یک لحظه تاریخی روبرو هستیم
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رای الیوم؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین روز یکشنبه نسبت به عواقب «تجاوزات» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شهر قدس و یورش به مسجد الاقصی هشدار داد.
بر اساس بیانیه‌های منتشر شده توسط وب‌سایت رسمی جنبش، این در جریان دیدار هنیه در دوحه، پایتخت قطر، با نخبگان رسانه‌ای صورت گرفت.
هنیه گفت: ما نسبت به عواقب تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس و کرانه باختری اشغالی، ترورها و هجوم های مکرر به مسجد مبارک الاقصی هشدار می دهیم.
وی افزود: ما با لحظه‌ای تاریخی روبرو هستیم که افق‌های گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که به مردم ما کمک می‌کند تا پروژه آزادسازی را پیش ببرند و با نقشه‌های رژیم صهیونیستی مقابله کنند.
وی ادامه داد: همه تلاش‌ها برای انحلال موضوع در مقابل استواری مردم فلسطین و فداکاری‌های آنها در غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های فلسطینی در سال 1948 و دیاسپورا با شکست مواجه شد و هرگونه تلاش جدید منجر به همین سرنوشت خواهد شد.
هنیه خاطرنشان کرد: تظاهرات تقریباً هر روزه در خیابان ها (اسرائیل) علیه دولت جدید یکی از مظاهر شکست این نهاد و شکست پروژه آن در منطقه است.
بیش از 3 ماه است که ده ها هزار اسرائیلی علیه طرح "اصلاحات قضایی" مورد حمایت دولت بنیامین نتانیاهو تظاهرات کرده اند، که شامل اصلاحاتی است که اختیارات دیوان عالی (بالاترین مرجع قضایی) را محدود می کند و به دولت اجازه قدرت تعیین قضات را می دهد.
هنیه تصریح کرد: حماس در 3 مسیر حرکت می کند که اولی تشدید جبهه علیه اشغالگران از طریق تداوم مقاومت و توسعه توانمندی های آن در کرانه باختری و غزه و نقش مردم ما در سرزمین های اشغالی است. 1948 و دیاسپورا، و دوم ایجاد وحدت داخلی فلسطین بر اساس مقاومت، علاوه بر ایجاد اتحادهای استراتژیک قوی برای حمایت از آرمان.»
گفتنی است؛ در شب  یکشنبه، پلیس اسرائیل تلاش کرد فلسطینی ها را در حال عقب نشینی از داخل نمازخانه القبلی در مسجد الاقصی در اورشلیم خارج کند.پلیس رژیم صهیونیستی شب شنبه یک پزشک اهل شهر عرب نشین «حوره» در منطقه نقب (جنوب اسرائیل) را در نزدیکی دروازه زنجیره، یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی کشت.
متعاقباً پلیس مسجد الاقصی را بسته و از ورود فلسطینی ها به آن ممانعت کرد، بدون اینکه مسجد و اطراف آن از ابتدای ماه مبارک رمضان شاهد حوادث بزرگ یا درگیری های خشونت آمیزی بین پلیس اسرائیل و فلسطینیان باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۰۷:۲۸

3 Apr 2023