۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۵۲۷۴۲
خطیب نماز جمعه لردگان:

برکات انقلاب اسلامی محصول تلاش، مقاومت و مجاهدت مردم بود

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: به دنبال پیروزی انقلاب مردم از نعمت هایی همچون ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران ، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فن آوری ،ایجاد زیر ساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی ، به اوج رساندن مشارکت مردم و سابقه خدمت رسانی ، ارتقا شگفت انگیز بینش سیاسی آحاد مردم برخوردار شدند.
برکات انقلاب اسلامی محصول تلاش، مقاومت و مجاهدت مردم بود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه های این هفته با اشاره به موضوع مهدویت و انتظار ظهور گفت: لحظه ظهور معلوم نیست تا سبب شود که هر لحظه بی صبرانه در انتظار ظهورش باشیم.

حجت الاسلام رحمانی افزود : عمر انسان  منتظر به حرکت و تلاش در راه استعداد یابی و زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) میگذرد و به هر میزان و اندازه و امکانی که برای انسان است باید در این ایجاد آمادگی تلاش کند.

رحمانی با اشاره به سخنان امام صادق(ع) در رابطه با عصر ظهور گفت : هریک از شما برای خروج قائم آماده کند حتی یک نفر که خدای متعال هرگاه از نیت او آن را بداند و امیدوارم که عمر او تاخیر اندازند تا آنکه قائم را درک کند او از یاران و یاوران او باشد و گاهی بیان است که لازم آن توانمندی در عرصه های علم و معارف دینی که موجب انتشار مهدویت و ابلاغ حق و جذب یار برای امام منتظر (عج) است.

وی با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف گفت : اعمال بسیار عالی در این خلوت توسط معتکف انجام می‌شود، که جامع فرائض دینی و همه مراحل کمال از خود به سوی خدا است و از مهمترین ویژگی مهم آن عبارت است از:  روزه : زمینه اعتکاف روزه است، روزه برای اعتکاف مقدمه است  همانطوری که طهارت مقدمه نماز است ، و نماز بدون طهارت نمی شود (لا صلاة الا بطهور) اعتکاف بدون روزه نمی شود و همچنین معتکف در اعتکاف می فهمد هر آنچه در دنیا بوده (حجاب) پرده بین او و خدا بوده است،
 
خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم ضمن عرض تبریک ولادت امام علی (ع) و 44 سال پیروزی انقلاب گفت :  برکات هفتگانه انقلاب اسلامی که محصول تلاش و مقاومت و مجاهدت مردم در سایه هدایت های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی است، موجب مباهات و افتخار ما است و باید شاکر این نعمات باشیم.

وی اظهار داشت : به دنبال پیروزی انقلاب مردم از نعمت هایی همچون ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران ، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فن آوری ،ایجاد زیر ساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی ، به اوج رساندن مشارکت مردم و سابقه خدمت رسانی ، ارتقا شگفت انگیز بینش سیاسی آحاد مردم برخوردار شدند.

حجت الاسلام رحمانی با توجه به اینکه اگر هم اکنون مشکلی است گفت : اگر آسیب هایی درانقلاب اسلامی است محصول دشمنی دشمنان، جنگ و تحریم ها و تهاجم فرهنگی و انفعال بعضی مسئولان و دولت ناکار آمد که صدماتشان بیش از خدماتشان بوده است که انشالله با مقاومت ملت شاهد فروپاشی دشمن و شکست کامل او خواهیم بود و آنچه باید چاره کرد و مراقبت نمود رفتار مسئولان است که اساس تاثیر گذاری دشمنی دشمنان و الگوی رفتاری جامعه میشود.

وی ادامه داد :  آسیب ها در انقلاب اسلامی یعنی آنچه انقلاب اسلامی لطمه وارد می کند و ضربه می زند در سه بخش است: فرهنگی:  نفوذ اندیشه بیگانه و تهاجم فرهنگی ، تجدد گرایی افراطی ، دنیا طلبی و گرایش به مسائل مادی ، حاکم شدن روحیه ریا و تملق به جای ایثار ، فراموش شدن آرمان‌های انقلاب، اخلاص و خدمتگزاری ، اشاعه فساد و مفاسد اخلاقی ، بحران هویت اجتماعی و عدم صیانت از جایگاه ولایت فقیه است.

در بخش سیاسی: تفرقه و اختلاف سیاسی، بی تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور، ایجاد شکاف و چند دستگی (مانع تصمیم های مقتدرانه ) بی بصیرتی خاص و در بخش اقتصادی: بیکاری و تورم ، فقر، فساد، تبعیض و افزایش فاصله طبقاتی است و اگر مسئولان با رفتارشان زمینه آسیب ها را فراهم نکنند و یا خود وارد آن آسیب ها نشوند، انقلاب آسیب نخواهد دید.
 
انتهای پیام / 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۰۶:۰۴

3 Feb 2023