۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۵۲۴۷۳
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های مهم چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم برای محورهایی که مجوز ماده ۲۳ نداشتند این مجوز را اخذ کنیم، این مجوز برای پروژهایی چون محور باباحیدر_چلگرد، حاشیه زاینده‌رود از سامان تا قراقوش، ورودی شهر اردل و کمربندی این شهر و محور سورشجان_سودجان گرفته شد.
اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های مهم چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینعلی مقصودی صبح امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حوزه راه ۳۴پروژه بزرگ با مجموع ۱۷۷ کیلومتر در استان تعریف شده است، از این تعداد پروژه حدود ۱۲۰ کیلومتر به صورت بزرگراه و ۵۴ کیلومتر راه اصلی است. 
 
وی افزود: ۱۰ دستگاه تونل که حدود ۱۲.۵ کیلومتر طول دارند در مجموعه راه در چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است، همچنین حدود ۶ دستگاه تقاطع غیر هم سطح نیز در این استان در حال احداث است. 
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا امروز حدود ۳۰۷ کیلومتر راه در استان ساخته شده است و با توجه به اینکه این استان یک درصد وسعت کشور را دارد ۱.۶ بزرگراه های کشور در آن واقع شده است،  ۷۸۸ کیلومتر راه طرحی و  ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی از دیگر موارد در حوزه راه‌ها در این استان هستند.
 
مقصودی عنوان کرد: پروژه‌های بزرگ چهارمحال و بختیاری در حوزه راه، عبارت از محور کنارگذر سامان، باند دوم بن به داران، تکمیل محور شهرکرد به بروجن، تکمیل محور بروجن به لردگان به ایذه، کمربندی شمالی بروجن، محور گندمان به بلداجی، گوشکی پل قرح، شهرکرد به شلمراز، تونل زره، محور گورمیزه_اردل_دوپلان، تونل چری و راه‌های اطراف آن، محور فارسان به دشتک، محور باباحیدر_چلگرد، محور چلیچه_جونقان، تونل هونی در گردنه تاراز و تقاطع غیر هم سطح سه‌راهی هفشجان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان قرارداد در حال احداث، تنها در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم برای محورهایی که مجوز ماده ۲۳ نداشتند این مجوز را اخذ کنیم که کار بسیار بزرگی بود، این مجوز مهم برای پروژهایی چون محور باباحیدر_چلگرد، حاشیه زاینده‌رود از سامان تا قراقوش، ورودی شهر اردل و کمربندی این شهر و محور سورشجان_سودجان گرفته شد.
 
مقصودی بیان کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای چند محور دیگر مثل محور شهرکرد_فرخشهر ، تقاطع غیر هم سطح سه‌راهی قطب صنعتی شهرکرد، به‌سازی محور لردگان_سردشت، به‌سازی محور لردگان_فلارد در دست اقدام است.
 
وی تاکید کرد: کار بزرگی که در یک سال گذشته انجام شد در بحث مصوبات سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری بود که اعتبار قابل قبولی به استان اختصاص داده شد، در حوزه راه و راه‌آهن ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم و تا امروز ۶۱۷ میلیارد تومان تخصیص از این رقم به استان تعلق گرفته است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از کل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان یک هزار و ۸۰۰ میلیون تومان آن در حوزه راه و راه‌آهن بوده است.
 
مقصودی یادآور شد: محور شهرکرد_بازفت ۹۰۰ میلیارد تومان، شهرکرد_بروجن_لردگان ۴۳۰ میلیارد تومان، فارسان_دشت ۲۰۰ میلیارد تومان، سورشجان_چلگرد ۱۵۰ میلیارد تومان، اردل_دوپلان ۲۰۰ میلیارد تومان، سامان_تیران ۱۲۰ میلیارد تومان، شهرکرد_بن_داران ۱۰۰ میلیارد تومان، لردگان_ایذه ۳۰۰ میلیارد تومان و راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب از سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری دریافت کرده‌اند.
 
وی افزود: مقرر شده بود در سال جاری تا ایام الله دهه فجر بخش‌هایی از سه محور شهرکرد_شلمزار، بلداجی_گندمان، و بن_شیخ‌شبان به بهره‌برداری برسد، براساس اعتباراتی که در چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته بود توانستیم پروژه‌های بزرگ استان را ارتقا دهیم ازجمله زیرسازی راه‌آهن که از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است، همچین حفاری تونل‌های گورمیزه به بیش از یک هزار متر رسیده است و لاینینگ تونل دشتک، تونل زره، کمربندی سامان و شروع محور لردگان_ایذه از دیگر اقدامات مهم در سال جاری بودند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در نهضت ملی مسکن، برنامه استان ساخت حدود ۵۱ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و خودمالکی بود که از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۰ واحد سهم شهرها است، بر این اساس نام نویسی انجام شد و ۸۲ هزار و ۸۲۸ متقاضی در استان ثبت نام کردند.
 
مقصودی عنوان کرد: تا امروز حدود ۷ هزار و ۹۸۲ قرارداد با سازندگان بسته شده است، ۴ هزار و ۲۰۰ نفر توانستند با بانک قرارداد ببندند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای نهضت ملی در چهارمحال و بختیاری باید ۷۰۰ هکتار زمین تامین می‌شد که تا امروز ۴۸۸ هکتار زمین به اشکال مختلف تهیه شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمینه خودمالکین ۱۳۴ واحد در قالب یک هزار و ۲۱۸ پروژه به بانک معرفی شدند.
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۵:۳۲

11 Jan 2023