۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۵۲۴۷۲
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیش‌بینی بارش برف در چهارمحال و بختیاری از جمعه

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعدازظهر روز جمعه یک سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که بیشتر فعالیت آن در نیمه غربی و به‌صورت برف است.
پیش‌بینی بارش برف در چهارمحال و بختیاری از جمعه
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طی سامانه اخیر شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بودیم و تمامی ایستگاه‌ها گزارش بارش برف را داشتند.

وی تصریح کرد: این سامانه از استان خارج شده است و صبح امروز در برخی از مناطق شاهد بروز مه بودیم و بارش برف‌ریزه به دلیل برودت و رطوبت موجود در هوا از برخی مناطق گزارش شده است.

چراغ‌پور ادامه داد: ارتفاع برف باریده شده طی این سامانه در شهرکرد ۲۵ سانتی‌متر، بروجن ۲۵ سانتی‌متر، لردگان ۱۰ سانتی‌متر، چلگرد ۶۷ سانتی‌متر، اردل ۱۷ سانتی‌متر، فارسان ۳۸ سانتی‌متر، سامان ۳۶ سانتی‌متر، بن ۳۰ سانتی‌متر، سورشجان ۳۵ سانتی‌متر، فرخشهر ۳۰ سانتی‌متر، ایلبگی ۲۸ سانتی‌متر، مالخلیفه ۳۰ سانتی‌متر، بلداجی ۲۷ سانتی‌متر و دوآب‌صمصامی ۴۷ سانتی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای امروز آسمان استان کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده‌ای را در نیمه شرقی، شمال شرق، قسمت‌هایی از بروجن، قسمت‌هایی از شهرکرد و سامان انتظار داریم که بارش‌های قابل ملاحظه و موثری نیستند.

وی یادآور شد: برای فردا کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و آسمان کمی تا قسمتی ابری خواهد بود، از بعدازظهر روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که بیشتر فعالیت آن در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، قسمت‌هایی از کیار و در جنوب در قسمت‌هایی از لردگان و خانمیرزا بوده و بارش‌ها به‌صورت برف است.

چراغ‌پور با اشاره به اینکه این سامانه تا اواسط روز شنبه در استان فعال است اضافه کرد: بارش‌ها طی فعالیت این سامانه در نواحی کوهستانی می‌تواند موجب اختلالات جاده‌ای شود و لغزندگی جاده‌ها شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و درصورت لزوم رانندگان تجهیزات لازم زمستانه را به‌همراه داشته باشند.

وی بیان داشت: امروز صبح لردگان با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه استان بود و در گرم‌ترین ساعت مالخلیفه با بیشینه دمای هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به‌عنوان گرم‌ترین ایستگاه به ثبت رسید.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۲۷:۵۱

12 Jan 2023