۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۵۲۴۵۶
یک روانشناس:

لزوم تسلط والدین به فضای رمز‌آلود مجازی و نرم‌افزارهای پرکاربرد

پدر و مادرها آموزش نبینند از فرزندان عقب می‌مانند
یک روانشناس گفت: دنیای مجازی با وجود قدرت فناوری موجود در آن، بسیار رمزآلود است و والدین برای تسلط و آگاهی از عملکرد فرزندان راهی جز یادگیری و بالا بردن سواد رایانه‌ای و در کنار آن سواد رسانه‌ای ندارند.
لزوم تسلط والدین به فضای رمز‌آلود مجازی و نرم‌افزارهای پرکاربرد
ابراهیمی روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با افزایش امکانات گوناگون رایانه‌ای، رسانه‌ای و ارتباطی و رشد نرم‌افزارها ارتباطات شبکه‌ای پررنگ‌تر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امروزه نقش اینترنت در زندگی مردم افزایش چشمگیری داشته است تصریح کرد: با ورود نسل جدید به این فضا، فرصتی برای پیشرفت ایجاد شده است.
 
ابراهیمی بیان داشت: نگرانی از جایی بروز می‌کند که سواد و دانش فناوری رایانه‌ای والدین از فرزندان کم‌تر می‌شود، دنیای مجازی با وجود قدرت فناوری موجود در آن، بسیار رمزآلود است و والدین برای تسلط و آگاهی از عملکرد فرزندان راهی جز یادگیری و بالا بردن سواد رایانه‌ای و در کنار آن سواد رسانه‌ای ندارند.
 
این روانشناس گفت: با تغییر سبک زندگی و فناوری روز، والدین باید برای حفظ فرزندان خود از یادگیری عقب نمانند و مدام دانش خود را به‌روز کنند، به هر اندازه سن کاربران کم‌تر باشد بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند  و درنتیجه کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگ‌سالان به دلیل عدم شکل‌گیری شخصیت‌ و نرسیدن به بلوغ فکری و قدرت تجزیه و تحلیل بیشتر در معرض آسیب‌ قرار می‌گیرند.
 
وی یکی از وظایف اصلی والدین را تربیت فرزند دانست و بیان داشت: والدین باید در این زمینه هم به فرزندان خود کمک کنند و با نظارت و کنترل بر محتوای مورد استفاده آن‌ها در فضای مجازی تا رسیدن به بلوغ فکری کنار فرزندان‌شان باشند.
 
ابراهیمی تاکید کرد: والدین باید فرزندانشان را آگاه کنند، خوشبختانه نرم‌افزارهای کاربردی طراحی، تولید و وارد بازار شده است که امکان نظارت را به والدین بر سیستم‌های اندروئید و ویندوز می‌دهد.
 
این روانشناس افزود: والدین باید تلاش کنند در این زمینه از فرزندان خوب عقب نمانند، زیرا این موضوع اثرات سوء و مخربی برای فرزندان و خانواده به دنبال دارد و مشکلات روانی، جسمی، تحصیلی و شغلی ازجمله این آسیب‌ها هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مشکل عدم بهره‌وری از زمان مشکل دیگری است که در این راستا بروز می‌کند و کودکان یا نوجوانان به بهانه درس خوادن وارد این فضا شده و زمان بسیاری را به این طریق از دست می‌دهند، اما در این بین از مشکلات در برقراری ارتباط با جامعه، خانواده و دوستان یکی دیگر از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۳۸:۱۶

9 Jan 2023