۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۵۲۴۲۳
یک متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی:

بخور تاثیر چندانی در درمان سرفه‌های مزمن کودکان ندارد

یک متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه استفاده از بخور سرد دائم در درمان سرفه‌های طولانی تاثیر چندانی ندارد گفت: در شرایط خاص مانند خروسک بخور تا حدودی کمک‌کننده است، اما در بقیه موارد می‌تواند تحریک‌کننده باشد.
بخور تاثیر چندانی در درمان سرفه‌های مزمن کودکان ندارد
محمدعلی زمانی متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ سرفه را از علائم مهم در سرماخوردگی دانست و اظهار کرد: مدت این سرفه‌ها در سرماخوردگی‌های معمولی کوتاه است و معمولا یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

وی تصریح کرد: طولانی‌تر شدن سرفه در کودکان علل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها وجود زمینه‌های حساسیت و آلرژی در بین خانواده‌ کودک است.

زمانی بیان داشت: عارضه‌دار شدن سرماخوردگی با وقوع سینوزیت و ترشحات پشت حلق راه تنفسی را تحریک کرده و سرفه‌ها را طولانی می‌کند.

وی گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی نیز می‌توانند در بروز این عارضه تاثیرگذار باشد، اما در این بین نباید از ضعف عمومی بدن و کوتاه شدن فاصله ورود ویروس‌ها به بدن غافل شد چراکه این موضوع هم می‌تواند در طولانی شدن سرفه‌ها در کودکان موثر باشد.

این متخصص کودکان و فوق تخصص آسم و آلرژی سرفه را یک مکانیسم دفاعی برای بدن دانست و عنوان کرد: وقتی ویروسی وارد بدن شده، منجربه ایجاد التهاب در دستگاه تنفسی می‌شود سرفه ترشحات ایجاد شده در گلو را دفع می‌کند.

زمانی بیان داشت: اما در افرادی که سرفه مزمن می‌شود، تغذیه صحیح، استراحت و عدم برخورد با عوامل محرک مانند دود سیگار می‌تواند باعث شود بازسازی بدن در افراد سریع‌تر صورت گیرد و فرد به حالت عادی باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه استفاده از بخور سرد دائم در درمان سرفه‌های طولانی تاثیر چندانی ندارد ادامه داد: در شرایط خاص مانند خروسک بخور تا حدودی کمک‌کننده است، اما در بقیه موارد می‌تواند تحریک‌کننده باشد.

زمانی گفت: استفاده از بخور، بسته به شرایط ایجاد شده در بیمار متفاوت است، ضمن اینکه استفاده از بخور باید کوتاه و در فاصله نزدیک به بیمار باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۰:۱۴

4 Jan 2023