۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۵۲۳۹۱
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

آیت الله مصباح شخصیتی اندیشه ورز برای جمهوری اسلامی ایران بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گفت: آیت الله مصباح یک شخصیت جامع الاطراف بود و در مسئله اخلاق یک انسان متخلق، محذب، خود ساخته و خوب بود، آیت الله مصباح سیر معرفتی را طی کرد و برای جامعه نشان داد و در عین حال شخصیتی متفکر و اندیشمند بود و دغدغه های زیادی داشت.
آیت الله مصباح شخصیتی اندیشه ورز برای جمهوری اسلامی ایران بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه مراسم هماهنگی ارتحال و بزرگداشت آیت الله مصباح اظهار کرد: در کل کشور نسبت به این مسئله مقداری دیر اقدام کرد اما در حقیقت پایه گذاری برای آینده است.

وی افزود: مرحوم آقای مصباح شخصیت یکسال و دوسال و ده سال نیست زیرا که شخصیتی اندیشه ورز برای نظام جمهوری اسلامی است و آنچه که الان صورت می گیرد پایه گذاری و آغار اساس یک کار ریشه ای برای سال های آینده و نشاندن جامعه سر سفره اندیشه های آن مرد بزرگوار است.

نکونام بیان کرد: آثار این مراسم آثار دراز مدتی است و باید این کار را جدی گرفت و آنچه را در طراز و شأن آقای مصباح است در آینده انقلاب اسلامی خواهیم دید.

وی ابراز کرد: آیت الله مصباح یک شخصیت جامع الاطراف بود و در مسئله اخلاق یک انسان متخلق، محذب، خود ساخته و خوب بود، آیت الله مصباح سیر معرفتی را طی کرد و برای جامعه نشان داد و در عین حال شخصیتی متفکر و اندیشمند بود و دغدغه های زیادی داشت.

نکونام افزود: همه دغدغه آیت الله مصباح استفاده از فرصت این مقطع نظام جمهوری اسلامی به بهترین نحو بود که مردم در این مقطع از انقلاب چگونه راه را پیش ببرند و چه نیازمندی هایی داریم و چه ضرورت هایی را باید مورد توجه قرار دهیم و چه راهکار هایی باید دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: آقای مصباح بسیار جدی بود و بسیار چهره هایی را تربیت کرده و موسسه ای با عظمت شکل داده است و آثار ارزشمندی که در این موسسه مشهور بوده است همه حاکی از دغدغه مندی این شخص بزرگوار است.

وی گفت: آیت الله مصباح نسبت به ارکان نظام و ولایت فقیه تواضع و خضوع تمام عیار داشتند و دشمن شناس بود که یکی از راه های کلیدی دفع دشمن انسان سازی است و تا ما تمرکز پیدا نکنیم نسبت به ساخت معرفت، ایمان و بینش انسان ها و نمی توانند به معنای واقعی دفع کننده دشمن باشند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: آیت الله مصباح در ارتقا و بینش جامعه بسیار کار کرد، طرح ولایت یکی از ایده های بینشی ایشان بود که آن را با همین نگاه شکل داد که یک طرح بسیار جامع و کامل معرفتی و شناختی بود.

نکونام خاطر نشان کرد: مرحوم آقای مصباح باید به عنوان یک انسان اندیشمند و متفکر و مغز متفکر انقلاب اسلامی شناخت و این را برای عموم تبیین کرد.

وی گفت: آثار آقای مصباح آثار ارزشمندی است و آنچه چاپ شده وجود دارد و آنچه صوت است وجود دارد و شاگردان ایشان باید در راستای تبیین درس های این مرد بزرگوار بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین در آخر بیان کرد: جلسات ما باید محتوایی شود و روحانیون ما باید با این چهره بسیار آشنا شوند و بدنه حوزه بداند که مرحوم آیت الله مصباح راه و مغز متفکر است را بشناسانیم.

حجت الاسلام دکتر سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در حاشیه این مراسم افزود: مراسم ارتحال و بزرگداشت آیت الله مصباح در روز چهارشنبه 14 دی ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد ساعت 9 تا 10:30 صبح با حضور آقازاده و همسر این شخصیت برجسته برگزار خواهد شد.

وی در آخر گفت: انشاا... اقداماتی که انجام می شود مورد توجه حضرت ولی عصر(ع) واقع شود و در راستای تحقق و فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گیرد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۱۴:۴۶

1 Jan 2023