۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۵۲۳۶۱
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1405 به روش ثبتی مبنا

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1405 به روش ثبتی مبنا، انجام می‌شود.
انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1405 به روش ثبتی مبنا
قهرمان روغنی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1405 به روش ثبتی مبنا، انجام می‌شود.
 
وی افزود: در این راستا مرکز آمار ایران در سال جاری با انتخاب یک شهر از هر استان، آزمایش سرشماری ثبتی مبنا را اجرا می‌کند تا ضمن احصاء اطلاعات جمعیتی شهرهای منتخب ، ایرادهای احتمالی سرشماری اصلی کشف و رفع و سرشماری اصلی در سال 1405 با کمترین ایراد اجرایی شود.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرشماری‌های قبلی به روش سنتی (مراجعه مامور آمارگیر به درب منازل، مصاحبه و تکمیل پرسشنامه انجام می شد) که با مشکلات عدیده‌ای از جمله صرف هزینه سرسام آور برای اجرا همراه بود.

 
روغنی عنوان کرد: در حال حاضر تصمیم بر اجرای سرشماری به روش ثبتی مبنا است که در این روش علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌های سرشماری، اطلاعات دقیق‌تری از جمعیت شهرها و روستاها حاصل خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری برای اجرای آزمایشی ثبتی مبنا در سال 1401 مرکز آمار ایران شهر کیان را به عنوان شهر منتخب استان در نظر گرفته است که اجرای سرشماری آزمایشی در این شهر انجام خواهد شد.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بنابراین لازم است کلیه افراد 15 ساله و بالاتر ساکن در شهر کیان، با مراجعه به سامانه ثبت احوال به نشانی ncr.ir نسبت به تایید و یا اصلاح نشانی خود اقدام نمایند.
 
روغنی بیان کرد: برای تایید یا اصلاح نشانی تا پایان دی ماه زمان در نظر گرفته شده است و پس از پایان دی ماه، مرکز آمار ایران بر اساس داده‌های ثبت شده در سایت ثبت احوال تعداد جمعیت، ترکیب سنی و جنسی جمعیت و سایر اقلام آماری جمعیتی را استخراج خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: بدیهی است، همکاری کلیه شهروندان ساکن در شهر کیان در اجرای صحیح این کار مهم و احصاء اطلاعات صحیح جمعیتی نقش مهم و بی بدیلی دارد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۷:۵۲

28 Dec 2022