:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> صنایع تبدیلی، ضرورت مهم در توسعه گیاهان دارویی است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۵۱۸۸۷
مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور تاکید کرد

صنایع تبدیلی، ضرورت مهم در توسعه گیاهان دارویی است

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور گفت: یکی از کارهای مهم که باید انجام دهیم توسعه صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی است، برای خشک کردن محصولاتی مثل موسیر و زعفران باید به دنبال دستگاه های خشک کن باشیم.
صنایع تبدیلی، ضرورت مهم در توسعه گیاهان دارویی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین زینعلی مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور در اولین جشنواره ملی موسیر در چهارمحال و بختیاری؛ با اشاره به اینکه این استان به لحاظ گیاهان دارویی و کشاورزی غنی است، اظهار کرد: بسیاری از وجود گیاهان دارویی خارجی بیشتر از گیاهان دارویی داخلی اطلاع دارند، این در حالی است که گیاهان دارویی در ایران و به ویژه این استان غنی تر هستند.
 
وی افزود: گیاهان دارویی در وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی دارای کرسی شده است.
 
مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور ادامه داد: موسیر یک گیاه مقاوم است که با آب و هوای مختلف سازگاری دارد، موسیر سال ها جز محصولات صادراتی بوده اما به دلیل آنکه تولید آن نیاز کشور را تأمين نمی‌کرد از زمره صادرات خارج شد، زنجیره ارزش موسیر در جهان شناخته شده است.
 
زینعلی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مزارع موسیر شناسنامه دار شوند تا شناسه های تولیدی آن مشخص باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم که باید انجام دهیم توسعه صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی است، برای خشک کردن محصولاتی مثل موسیر و زعفران باید به دنبال دستگاه های خشک کن باشیم.
 
مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور اضافه کرد: یک شرکت ایرانی قرار است یک واحد پالایشگاهی گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری ایجاد کند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۵۰:۴۷

22 Oct 2022