۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۵۱۶۶۰
یک متخصص بیولوژی تولید مثل:

ناباروری به‌معنای ناتوانی دائمی در فرزندآوری نیست /زندگی ماشینی روند باروری طبیعی را با اختلال مواجه می‌کند

یک متخصص بیولوژی تولید مثل گفت: ناباروری به‌معنای ناتوانی دائمی در فرزندآوری نیست و درواقع ممکن است بر اثر اختلالاتی که در بدن بوجود آمده، مدت زمانی ایجاد شود بنابراین رفع آن نیاز به پیگیری دارد.
ناباروری به‌معنای ناتوانی دائمی در فرزندآوری نیست /زندگی ماشینی روند باروری طبیعی را با اختلال مواجه می‌کند
لیلا دهدهی دکتری تخصصی بیولوژی تولید مثل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فرزند یکی از موهبت‌هایی است که خداوند برای تداوم نسل قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی شرایطی پیش می‌آید که تولید مثل به‌صورت طبیعی اتفاق نمی‌افتد تصریح کرد: عوامل بسیار زیادی منجر به این اختلال می‌شود که مهم‌ترین آن تغییر سبک زندگی به زندگی ماشینی است که اختلالاتی را در روند طبیعی باروری ایجاد کرده است.
 
دهدهی ادامه داد: درحال حاضر درمان‌ها و روش‌های جدیدی برای رفع مشکل معرفی شده و اجرا می‌شود.

این متخصص بیولوژی تولید مثل بیان داشت: در این استان در شهرکرد کلینیک ناباروری حضرت زهرا (س) با بررسی‌های لازم به کمک زوجین آمده و مشکلات آن‌ها را تا جایی که ممکن است رفع می‌کند.
 
دهدهی یادآور شد: ناباروری به‌معنای ناتوانی دائمی در فرزندآوری نیست و درواقع ممکن است بر اثر اختلالاتی که در بدن بوجود آمده، مدت زمانی ایجاد شود بنابراین رفع آن نیاز به پیگیری دارد.

 این متخصص بیولوژی تولید مثل افزود: بیشتر شرایط خاص و زندگی افراد سبب بروز چنین اتفاقاتی می‌شود، اما گاهی علت مربوط به فاکتور زنانه و گاهی مردانه و یکی از زوجین علت بروز ناباروری است.
 
وی با اشاره به اینکه ناباروری و مشکلات مربوط به آن در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است و چهارمحال و بختیاری از این امر مستثنی نیست بیان داشت: مواجهات شغلی و مشاغلی چون رانندگی، کار در کارگاه‌های با دمای بالا و... همه بر روی سیستم باروری تاثیر دارد اما اگر تشخیص ناباروری داده شود زوجین باید به کلینیک‌های ناباروری مراجعه کنند و بررسی‌هایی درمورد خانم و آقا صورت گیرد.
 
دهدهی خاطرنشان کرد: بعد از انجام مراحل درمان‌های دارویی و روش‌های کمک‌باروری تعریف و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این متخصص بیولوژی تولید مثل درمان با روش‌های داروی را مربوط به اختلالات هرمونی دانست و یادآور شد: در این روش پزشک متخصص سعی می‌کند سیستم تولیدمثلی خانم یا آقا را در مسیر عملکرد صحیح خودش قرار دهد، در روز آ یو آی هدف اصلی رسیدن نطفه آقا در محل لوله‌های رحمی خانم است و شانس باروری را افزایش می‌دهد.
 
وی یادآور شد: در روش آی وی اف و اینجکشن پس از اینکه پس از اینکه تخمک‌ها تحریک می‌شوند و به بیمار دارو داده می‌شود و تخمک‌گذاری القا می‌شود تخمک‌های سالم و نطفه آقا در محیط خارج از بدن جداسازی شده، بهترین‌های آن‌ها در محیط آزمایشگاه در مجاورت هم قرار می‌گیرند و در روش اینجکشن با یک سوزان خیلی ظریف و زیر میکروسکوپ نطفه آقا درون تخمک خانم تزریق می‌شود و لقاح خارج از بدن رخ می‌دهد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۳۵:۱۲

19 Sep 2022