۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۱۵۶۵
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اختصاص 300 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از تونل زره

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در جلسات مربوط به سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری مقرر شد که این پروژه از محل ماده 56 تامین اعتبار شود و مبلغ 300 میلیارد تومان از این محل برای آن درنظر گرفته شد که مجدانه پیگیر تحقق آن هستیم تا بتوان با هزینه کرد بخشی از این اعتبار تونل زره و راه‌های طرفین آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
اختصاص 300 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از تونل زره
حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص پروژه تونل زره، اظهار کرد: این طرح تا سال 1399 ردیف ملی نداشت، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، این تونل به پروژه شهرکرد بازفت مسجدسلیمان ملحق شد.
 
وی افزود: در همان سال با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری مقرر شد که 70 میلیارد تومان به پروژه احداث تونل زره تخصیص نقدی پرداخت شود تا این پروژه تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مبلغی در نظر گرفته شده حاصل از فروش اسناد خزانه بود و این اعتبار 70 میلیارد تومان تا سال 1400 محقق نشد.
 
مقصودی عنوان کرد: از اعتبار تخصیص داده شده به پروژه احداث تونل زره حدود 35 میلیارد تومان در اوایل سال 1400 محقق شد و مابقی هم در اواخر سال قبل تحقق پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد تورم و افزایش هزینه‌ها بودیم تا جایی که رقمی معادل 70 میلیارد تومان که در نیمه اول سال 99 پیش‌بینی کرده بودیم که پروژه با آن تکمیل شود، کفاف نداد و پروژه با تاخیر مواجه شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در خصوص اعتبارات، حفاری تونل زره انجام و بخشی از تونل لاینینگ شد.
 
مقصودی با تاکید بر اینکه حدود 500 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری که قابل توجه است در تونل زره به سمت شلمزار انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر مطالبات پروژه بیش از 30 میلیارد تومان است اما به دلیل اینکه پیشرفت پروژه پایین بود؛ جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار نگرفت.
 
وی تاکید کرد: در جلسات مربوط به سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری مقرر شد که این پروژه از محل ماده 56 تامین اعتبار شود و مبلغ 300 میلیارد تومان از این محل برای آن درنظر گرفته شد که مجدانه پیگیر تحقق آن هستیم تا بتوان با هزینه کرد بخشی از این اعتبار تونل زره و راه‌های طرفین آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۳:۵۷

5 Sep 2022