۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۵۱۵۶۰
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بهره‌برداری از ۷ کیلومتر در قطعه یک محور شهرکرد_شلمزار

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا امروز حدود ۷ کیلومتر از قطعه اول مسیر جاده شهرکرد_شلمزار آسفالت شده، یک قطعه ۴۰۰ متری دیگر باقی مانده است که ظرف چند روز آینده قیر مورد نیاز آن هم تامین می‌شود و بعد از خط کشی مسیر و نصب تابلوها، این مسیر ۷ کیلومتری آماده بهره‌برداری خواهد بود.
بهره‌برداری از ۷ کیلومتر در قطعه یک محور شهرکرد_شلمزار
به گزارش جهانبین نیوز; حسینعلی مقصودی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محور شهرکرد_شلمزار، درخصوص احداث باند دوم پروژه شهرکرد_شلمزار، اظهار کرد: این پروژه بخشی از طرح بزرگ محور مواصلاتی شهرکرد_مسجد سلیمان است.
 
وی افزود: طول قطعه شهرکرد_شلمزار ۳۲ کیلومتر است، حدود ۶ کیلومتر از مسیر در سنوات گذشته به عنوان نقطه حادثه‌خیز به صورت چهارخطه اجرا شد، قطعه دوم به طول ۲۶ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سه راهی شمس‌آباد تا سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر در سال ۹۳ آغاز شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه در آن سال‌ها با وجود معارضان اجرای ادامه پروژه با مشکل مواجه شد و در سال‌های بعد به دلیل کمبود اعتبار لازم اجرای پروژه با مشکل مواجه شد.
 
مقصودی عنوان کرد: در سال ۹۹ عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۱۳ کیلومتر از سه‌راهی خوزستان تا سه‌راهی امیرآباد آغاز شد، زمین‌های این قطعه بیشتر در اراضی شهرکرد، کیان، بهرام آباد و طاقانک قرار داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: با مردم منطقه مذاکراتی صورت گرفت، کارشناسی‌ها و ارزیابی‌ها انجام شد اما به دلیل کمبود اعتبارات هزینه ارزیابی پرداخت نشد، با همکاریی که کشاورزان در مسیر این محور مواصلاتی داشتند توانستیم در کل مسیر ۱۳ کیلومتر عملیات خاکی را انجام دهیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۵۰ پل در این ۱۳ کیلومتر ساخته شده است و تا امروز حدود ۷ کیلومتر از قطعه اول مسیر جاده شهرکرد_شلمزار آسفالت شده، یک قطعه ۴۰۰ متری دیگر باقی مانده است که ظرف چند روز آینده قیر مورد نیاز آن هم تامین می‌شود و بعد از خط کشی مسیر و نصب تابلوها، این مسیر ۷ کیلومتری آماده بهره‌برداری خواهد بود.
 
مقصودی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است که حدود ۶ کیلومتر دیگر از قطعه اول مسیر شهرکرد_شلمزار را ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم، در مابقی مسیر پل‌های بزرگ، تقاطع‌های غیرهم سطح و... واقع شده است که در دستور کار قرار دارند، امید است تا پایان سال کل قطعه اول این محور را آماده بهره‌برداری کنیم.
 
وی تاکید کرد: در قطعه دوم مسیر شهرکرد_شلمزار، ۲ کیلومتر از سه‌راهی امیرآباد تا روستای خراجی زیر ترافیک رفته است و در حال حاضر مشغول احداث پل خراجی هستیم، متعهد شدیم ظرف دو ماه آینده این پل هم تکمیل شود و حدود ۷ کیلومتر از مسیر در قطعه دوم را هم به بهره‌برداری برسانیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در کل این دو قطعه، در چند نقطه مشکلات زیادی وجود داشت و این مشکلات هنوز هم پابرجا هستند، اراضی کشاورزی زیر سنگ شکن خراجی یکی از این نقاط مشکل دار است، در این محل نتوانستیم با کشاورزان توافق کنیم و همکاری شایسته‌ای صورت نگرفت به همین دلیل ماده ۹ قانون تملک را اجرا کردیم و با دستور دادستان شهرستان کیار، ادامه عملیات جاده سازی در این مکان پیگیری می‌شود.
 
مقصودی اظهار داشت: یک بخش دیگر از مسیر که مشکل دارد در اراضی شمش آباد واقع شده، که پول آن به حساب دادگستری واریز شده، همچنین به دنبال توافق در بخشی از تجاری‌های بهرام آباد هستیم و در نهایت قبرستان شهر کیان هست که در همین خصوص جلسات متعددی با وراث متوفیان برگزار شد که تا حدودی مسئله حل شده و اگر چند خانواده دیگر هم موافقت کنند مشکل رفع می‌شود.
 
وی درخصوص اعتبار پروژه شهرکرد_شلمزار، افزود: سال ۱۴۰۰ پیگیر استفاده از ماده ۵۶ و استفاده از تسهیلات بانکی بودیم و مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه شهرکرد_شلمزار در نظر گرفته شد، تضمین این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شده و بانک رفاه کارگران بانک عامل پرداخت این عتبار است، توافق سه بانک دیگر هم باید اخذ شود تا این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کند، این مسئله در مراحل پایانی است تا بخشی از مشکلات مالی پروژه رفع شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مصوبات سفر برا کل طرح شهرکرد_مسجد سلیمان ۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم نهایی شد، ۱۰۰ میلیارد تومان این اعتبار در قالب اسناد خزانه و اعتبار نقدی در حال آزاد شدن است که به محض آنکه این اعتبار در اختیار استان قرار گرفت می‌توانیم بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

مقصودی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود محور مواصلاتی شهرکرد_شلمزار تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: این مسیر بسیار پرتردد است و روزانه بیش از ۱۵ هزار وسیله نقلیه از این محور تردد می‌کنند و تصادفات و حوادث ناگواری در آن به‌وقوع می‌پیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: مبلغ مطالبات در این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان است همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان هم هزینه ارزیابی زمین‌ها است که به کشاورزان بدهکار هستیم.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۳:۴۰

5 Sep 2022