۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۵۱۵۵۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1401_1402 در این استان اجرا می‌شود و براساس این طرح کشت پاییزه محصولات شامل غلات، گندم، جو، حبوبات دیم و علوفه دیم در این استان انجام خواهد شد.
آغاز اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای در چهارمحال و بختیاری
 به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، در حاشیه آغاز اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی 1401_1402 در این استان اجرا می‌شود.
 
وی افزود: براساس این طرح کشت پاییزه محصولات شامل غلات، گندم، جو، حبوبات دیم و علوفه دیم در چهارمحال و بختیاری انجام خواهد شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح ابلاغی کشت پاییزه در دیمزارها به این استان 30 هزار هکتار است که با مشارکت کشاورزان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد.
 
برزگر عنوان کرد: در این طرح، تامین یارانه برای بیمه، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها مثل بذر و سم مورد توجه قرار گرفته است، این یارانه‌ها قرار است از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تامین 22 دستگاه ماشین آلات و عدوات مورد نیاز کشت دیم با مشارکت بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف‌گذاری انجام شده این است که 30 هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت قرارداد توسعه کشت دیمزارها قرار گیرند.
 
برزگر بیان کرد: هدف نهایی از اجرای طرح توسعه کشت دیمزارها، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آب است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۸:۴۷

4 Sep 2022