۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۱۵۰۴
استاندار چهارمحال و بختیاری؛

توزیع ناعادلانه امکانات، مانعی بر سر راه توسعه چهارمحال و بختیاری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: موانعی بر سر راه توسعه این استان وجود دارد، مثل عدم توزیع عادلانه امکانات که باعث مهاجرت بسیاری از نیروهای نخبه از این استان شده است، این موانع باید برداشته شوند.
توزیع ناعادلانه امکانات، مانعی بر سر راه توسعه چهارمحال و بختیاری است
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون صنایع، تجهیزات و ماشین آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: استعدادهای بسیار خوبی به‌ویژه در زمینه فنی همچون رشته جوشکاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
 
وی افزود: عمده پروژه‌های سنگین آبرسانی، گاز، نفت و... توسط جوشکاران چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروهای نخبه و با انگیزه در بخش‌های مختلف در این استان حضور دارند که متاسفانه به دلیل اینکه زمینه آن وجود ندارد نتوانستیم از توان این نیروها استفاده کنیم.
 
حیدری با اشاره به موقعیت جغرافیای استان چهارمحال و بختیاری و همجواری آن با استان‌های بزرگ و صنعتی کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان‌های بزرگ به لحاظ توسعه صنعت به نوعی اشباع شده‌اند لذا این استان موقعیت بسیار خوبی برای استقرار صنایع دارد.
 
وی با بیان اینکه جاده‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه محورهای ترازیتی در این استان در حال توسعه است و اعتبار خوبی برای این مهم اختصاص داده است، گفت: ایجاد راه‌آهن دوطرفه برقی هم در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: محدودیتی در توسعه صنعت در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
 
حیدری خاطرنشان کرد: توسعه صنعت سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان دارد، بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری منجر به معضلی به نام مهاجرت از این استان شده است.
 
وی اضافه کرد: اگر زمینه لازم در چهارمحال و بختیاری فراهم شود استعدادهای فراوانی در این استان وجود دارد، تلاش‌هایی شده است اما همچنان جای کار بسیار است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و صنعت سهم به سزایی در ایجاد اشتغال دارد.
 
حیدری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری هزینه نیست بلکه می‌تواند تاثیرات بسیاری در سطح کشور داشته باشد.
 
وی افزود: وحدت مناسبی بین مدیران و نمایندگان مجلس در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و همه به این اعتقاد دارند که باید از مناطق محروم استان محرومیت زدایی شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استانی که سرچشمه سه رود بزرگ است و زمانی 11 درصد آب کشور را تولید می‌کرد، 13 روز آب شرب قطع بود و مردم نجیبانه این وضعیت را تحمل کردند.
 
حیدری عنوان کرد: موانعی بر سر راه توسعه چهارمحال و بختیاری وجود دارد، مثل عدم توزیع عادلانه امکانات که باعث مهاجرت بسیاری از نیروهای نخبه از این استان شده است، این موانع باید برداشته شوند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۳:۰۹

28 Aug 2022