۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۵۱۴۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تداوم مشکلات در بخش کشاورزی با وابستگی به واردات/ 66 پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی از اقلام کشاورزی وارداتی هستند، این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلاتی باشد چراکه بعضا عاری از ویروس نیستند، تا زمانی که در بخش کشاورزی وابستگی وارداتی داریم با مشکل مواجه خواهیم بود.
تداوم مشکلات در بخش کشاورزی با وابستگی به واردات/ 66 پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پایین است.
 
وی افزود: امروزه جمعیت به صورت تصاعدی در حال افزایش است، همچنین میزان کالری دریافتی انسان‌ها نیز بالا رفته و همه این‌ها نشان می‌دهد باید میزان تولید در بخش کشاورزی افزایش یابد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌وری و عوامل تولید، ادامه داد: هنوز بخشی از محصولات کشاورزی کشور چه به لحاظ کیفیت و چه کمیت قابلیت رقابت با محصولات جهانی را ندارند.
 
برزگر با بیان اینکه سلامت محصولات کشاورزی به عنوان غذا یک دغدغه است، عنوان کرد: به لحاظ سلامت محصولات غذایی و کشاورزی وضعیت ایران از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است اما همچنان باید استاندارد محصولات به صورت هدفمند بررسی و انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از اقلام کشاورزی وارداتی هستند، این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلاتی باشد چراکه بعضا عاری از ویروس نیستند، تا زمانی که در بخش کشاورزی وابستگی وارداتی داریم با مشکل مواجه خواهیم بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 133 پروژه در زیربخش کشاورزی با اعتبار 500 میلیارد تومان، افتتاح و هفت طرح دیگر کلنگ زنی شده است، امسال نیز قرار است 62 پروژه با اعتباری بالغ بر 285 میلیارد تومان افتتاح و چهار پروژه با اعتبار بیش از 4 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شود.
 
برزگر با اشاره به اینکه 409 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب تسهیلات برای 301 پروژه پرداخت شده است، بیان کرد: 37 سردخانه 300 هزار تنی در چهارمحال و بختیاری در حال احداث است که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
 
وی تاکید کرد: در سفر ریاست جمهور در زیربخش کشاورزی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض تملکی و 3 هزار و 180 میلیارد تومان تسهیلات منظور شده است، از این میزان یک هزار و 470 میلیارد تومان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی که 22 میلیارد تومان آن هفته گذشته ابلاغ شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بحث سیل 30 تا 70 درصد از کانال‌ها لایروبی شده است، تصریح کرد: 3 هزار و 500 لوله در اختیار مراجع مربوطه قرار داده شد تا آب را با لوله منتقل کنند تا مشکل حل شود.
 
برزگر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از دی ماه سال گذشته که معاونت توسعه بازرگانی در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد، 39 هزار بازرسی از اصناف صورت گرفته است، در همین راستا 15 هزار و 565 پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آن 380 میلیارد ریال است.
 
وی با بیان اینکه ذخایر برنج و روغن در چهارمحال و بختیاری برای سه ماه آینده پیش‌بینی شده است، گفت: از 845 نانوایی در سطح استان 675 نانوایی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 70 هزار هکتار از اراضی در استان رفع تداخلات شدند و از 114 هزار هکتار طرح مشمول کاداستر، 80 هزار هکتار آن در حال انجام است، در همین راستا پلاک زانیان و هفشجان تعیین تکلیف شدند.
 
برزگر با بیان اینکه 2 هزار پرونده واگذاری بررسی و 30 هزار هکتار ارضای واگذار شد، عنوان کرد: 300 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری قلع و قم شدند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۰۹:۳۴

21 Aug 2022