۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۵۱۲۰۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی سرعت گیرد/ تامین معیشت مردم، وظیفه اصلی جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی باید سرعت گیرد چراکه زیبنده کشاورز نیست برای اخذ تسهیلات بانکی نتواند از سند ملک خود استفاده کند.
کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی سرعت گیرد/ تامین معیشت مردم، وظیفه اصلی جهاد کشاورزی
به گزارش جهانبین نیوز; حسین برزگر ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: قطعا راه، بهداشت و... مهم هستند اما معیشت مردم که بسیار مهم و اساسی است با مجموعه جهاد کشاورزی است.
 
وی افزود: از هزاران گونه گیاهی، تنها ۹ گونه زارعی و باغی است که ۷۵ درصد غذای بشر را تامین می کند این یعنی ظرفیت های خدادادی بسیاری وجود دارد و ما باید توانایی شناسایی و استفاده از آن را داشته باشیم.
 
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وجود منابع و ظرفیت‌هایی همچون آب و هوای مناسب، اقلیم، نیروی انسانی مستعد و تحصیلکرده و... در این استان مسؤولیت مدیران و زیرمجموعه جهاد کشاورزی را دوچندان می‌کند.
 
برزگر با اشاره به اینکه تشکیل کمیته برنامه ریزی در بخش کشاورزی به جهت سیاست‌گذاری کلان در بخش کشاورزی یک ضرورت است، عنوان کرد: توانایی مالی دولت محدود است و ریل‌گذاری بخش کشاورزی، بخش خصوصی و ساختارهای غیردولتی است.
 
وی خاطرنشان کرد: کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی باید سرعت گیرد چراکه زیبنده کشاورز نیست برای اخذ تسهیلات بانکی نتواند از سند ملک خود استفاده کند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت عمومی بخش کشاورزی در استان ضعیف و نیازمند کمک است، اضافه کرد: فرآوری محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد تا ارزش افزوده این محصولات افزایش یابد.
 
برزگر مسئله آب را یک موضوع حیاتی برای چهارمحال و بختیاری و بخش کشاورزی آن عنوان و بیان کرد: در تنظیم بازار و نظارت بر آن باید قوانین دست و پاگیر حذف شود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۵۱:۵۱

20 Jul 2022