۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۵۱۰۷۰
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

برداشت گندم از 59 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم چهارمحال و بختیاری

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت گندم از حدود 59 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم استان آغاز شد.
برداشت گندم از 59 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ روح الله سعیدی سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: برداشت گندم از حدود 59 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم استان آغاز شد.
 
وی افزود: ارقام آبی که در چهارمحال و بختیاری کشت می‌شود شامل پیشگام، حیدری، سیروان، تیرگان، میهن، کراس روشن، الوند و امید است و ارقام دیم هم شامل آذر2، سرداری، باران، واران، هما، صدرا و اوحدی است.
 
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود بیش از 80 هزار تن دانه گندم برداشت شود، برداشت گندم در استان تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.
 
سعیدی عنوان کرد: مراکز خرید گندم تعاونی روستایی در سطح چهارمحال و بختیاری که وظیفه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند 11 مرکز است، پنج مرکز دیگر نیز مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان است که گندم را خریداری می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد از اراضی دیم با عمیق کار، دستگاه کشت مستقیم و کمبینات کشت شدند و 80 درصد اراضی آبی یعنی 16 هزار و 400 هکتار با ریزدانه کار، خطی کار، کمبینات و کشت مستقیم کاشته شده است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۹:۱۳

2 Jul 2022