۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۵۰۵۰۸
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

آخر هفته، هوای چهارمحال و بختیاری غبارآلود می‌شود/ آغاز فعالیت یک سامانه بارشی از شنبه

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای پایانی هفته با افزایش سرعت وزش باد دوباره از کیفیت هوا کاسته و هوا غبارآلود می‌شود.
آخر هفته، هوای چهارمحال و بختیاری غبارآلود می‌شود/ آغاز فعالیت یک سامانه بارشی از شنبه
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از جنوب عراق، شمال عربستان و قسمت‌هایی از خوزستان غباری وارد این استان شده است که علت آن وزش باد و خشکی به دلیل کم‌بارشی است.
 
وی با بیان اینکه به تدریج از این شرایط برای امروز و فردا کاسته می‌شود تصریح کرد: در روزهای پایانی هفته با افزایش سرعت وزش باد همین شرایط مجدد در استان حاکم خواهد شد.
 
چراغ‌پور اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته، بارش‌هایی را در استان خصوصا نیمه غربی استان داشتیم که بیشترین آن در ایستگاه چلگرد با 12 میلی‌متر و دوآب‌صمصامی پنج میلی‌متر بوده است، اما در بقیه مناطق ازجمله بن، سورشجان و فارسان بارش‌های کمتر از یک میلی‌متر به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شرایط ناپایداری برای امروز هم ادامه دارد و در بعدازظهر انتظار افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و در برخی از مناطق خصوصا نیمه غربی ازجمله شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل وقوع بارش‌های بهاری دور از انتظار نیست.
 
وی ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است، برای این روزها از کیفیت هوا کاسته می‌شود، اما در اواخر روز جمعه یک سامانه بارشی جدیدی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
چراغ‌پور خاطرنشان کرد: انتظار داریم در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری و بهاری در سطح این استان باشیم.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر دمایی برای صبح امروز افزایش نسبی دما برای اکثر نواحی داشتیم و چلگرد با کمینه دمای هفت درجه خنک‌ترین ایستگاه استان بود و در همان ساعت دمای شهرکرد 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.
 
وی از کاهش نسبی دما برای فردا در کمینه دماها خبر داد و خاطرنشان کرد: در بیشنیه دماها روند افزایشی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۴:۱۴

26 Apr 2022