۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۵۰۰۳۲
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

کرونا همچنان واکسن نزده ها را نشانه گرفته است/ از ۱۴ فوتی هفته جاری  واکسیناسیون سیزده نفر ناقص بود

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ مرگ به وقوع پیوسته در هفته جاری در چهارمحال و بختیاری ۱۳ نفر واکسیناسیون ناقص داشتند، این نشان از اهمیت بالای واکسن در پیشگیری از ابتلا و مرگ در اثر کووید_۱۹ دارد.
کرونا همچنان واکسن نزده ها را نشانه گرفته است/ از ۱۴ فوتی هفته جاری  واکسیناسیون سیزده نفر ناقص بود
به گزارش جهانبین نیوز؛  علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه جایگاه استان در زمینه واکسیناسیون از متوسط کشوری هم فراتر است، اظهار کرد: واکسیناسیون پزشکان استان در نوبت های اول، دوم و سوم به ترتیب ۹۹/۵ درصد، ۹۸/۵ درصد و ۷۵ درصد انجام شده است. 
 
وی افزود: از ۱۴ مرگ به وقوع پیوسته در هفته جاری در چهارمحال و بختیاری ۱۳ نفر واکسیناسیون ناقص داشتند، این نشان از اهمیت بالای واکسن در پیشگیری از ابتلا و مرگ در اثر کووید_۱۹ دارد. 
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مواردی که مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می دهد شامل سن بالا، ابتلا به بیماری های زمینه ای، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، نزدن واکسن و عدم مراجعه به موقع به پزشک و خوددرمانی است. 
 
احمدی عنوان کرد: تاکنون هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته یا ناایمن در اختیار مردم قرار نگرفته است و صحت و سلامت واکسن ها خط قرمز نظام سلامت به شمارمی رود، طبق تحقیقات علمی هیچ فردی با دریافت واکسن به کرونا مبتلا نمی شود و اگر کسی بعد از تزریق دچار علائمی شد قطعا از قبل بیماری داشته است. 
 
وی خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر واکسن زده ها و واکسن نزده ها قابل قیاس نیست و این یک حقیقت ثابت شده است که واکسیناسیون یکی از راه های پیشگیری از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا است. 
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به عوارض احتمالی واکسن های کرونا، اضافه کرد: از یک میلیون و ۶٠٠ هزار واکسن تزریق شده در استان تنها ۱٠ مورد عوارض به ثبت رسیده که هنوز هم قطعی نیستند چراکه برخی به دلیل اضطراب ناشی از تزریق و برخی به دلیل همزمانی با وقایع دیگر رخ داد، همچنین تاکنون هیچ موردی فوت ناشی از تزریق واکسن در استان گزارش نشده است. 
 
احمدی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در چهارمحال و بختیاری بین ۶٠ تا ۶۵ درصد است، گفت: پیش بینی می شود روند افزایشی بیماری کرونا ناشی از سویه امیکرون در استان تا ۱۵ اسفندماه افزایشی باشد و در حالی که مردم درخصوص این بیماری ساده انگار باشند و دستگاه ها پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیرند خطر وجود دارد. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۶:۱۵:۱۵

23 Feb 2022