۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۵۰۰۲۳
نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی:

اختلالات امروز در اینترنت نتیجه عدم توجه به زیر ساخت ها در ۱٠ سال گذشته است

احمد راستینه نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در ۱٠ سال گذشته توجه چندانی برای تقویت زیرساخت ها جهت شبکه ملی تبادل اطلاعات انجام نشد و امروز این شبکه با اختلالات فراوانی روبه رو شد.
اختلالات امروز در اینترنت نتیجه عدم توجه به زیر ساخت ها در ۱٠ سال گذشته است
احمد راستینه نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد،  سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد:  متاسفانه در ۱٠ سال گذشته توجه چندانی برای تقویت زیرساخت ها جهت شبکه ملی تبادل اطلاعات انجام نشد و امروز این شبکه با اختلالات فراوانی روبه رو شد. 
 
وی تصریح کرد:  در ۱٠ سال گذشته متاسفانه تمام تمرکز دولت بر ارتباطات خارجی و به امید حل شدن مذاکرات برجامی سبب شد که برخی شرکت های خارجی بازار انحصاری تامین تجهیزات ارتباطی ما را بدست بگیرند. 
 
وی ادامه داد:  امروز به خاطر بهانه تحریم بسیاری از تجهیزاتی که مورد نیاز توسعه زیر ساخت های ما و افزایش ارتقا کیفیت ارتباطات همراه و اینترنت و شبکه های ارتباطی ماست به بهانه تحریم به کشور ما داده نشده و  زیر ساخت ها و تجهیزات ما با مشکل روبه رو است. 
 
راستینه بیان داشت:   زیرساخت هایی که باید در ۱٠ سال گذشته متناسب با توسعه شهرها و روستاها و افزایش ظرفیت لازم برای بهره مندی از فضای مجازی،  خصوصا در دو سال اخیر که به علت کرونا گرایش مردم برای تامین نیازمندی هایشان به شبکه فضای مجازی بیشتر شد،  در طول ۱٠ سال گذشته این زیر ساخت ها مورد غفلت قرار گرفت و ظرف ۳ سال گذشته که کرونا در کشور فراگیر شد و مردم برای تامین نیازها از شبکه های فضای مجازی، به میزان افزایش نیاز و تقاضا از بهره مندی پهنای باند از شبکه های ارتباطی زیرساخت های ما ارتقا پیدا نکرد و تجهیزات مورد نیاز تامین نشد. 
 
وی افزود:  این بی تدبیری که در سال های گذشته انجام شد و این گره زدن نیازمندی های داخل کشور به شبکه های خارجی و چند شرکت انحصاری سبب شد که در تامین مایحتاج شبکه های اجتماعی دچار مشکل شویم. 
 
راستینه تشریح کرد:  امروز جریان شبکه های معاند به گونه ای در مورد این موضوع نقش آفرینی می کند که با تعمدی نشان دادن کار و گره زدن آن حقوق کاربران فضای مجازی که این طرح در مجلس مورد بررسی است، باز هم فضای جامعه را به سمت انچه که مد نظر خود برای مقابله با نام گذاری در فضای مجازی است را سوق دهند. 
 
وی در ادامه گفت:  وظیفه دولت ها این است که با سرمایه گذاری به موقع و توسعه زیر ساخت ها و همچنین ایجاد شبکه ملی اطلاعات با استفاده از ظرفیت های داخلی هر روز ظرفیت های بیشتری را برای بهره مندی مردم از فضاهای مجازی فراهم کنند.
 
انتهای پیام/۱٠۲٠ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۲۱:۲۶:۰۰

22 Feb 2022