۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۹۹۷۷
امام جمعه شهرکرد؛

قیام مردم تبریز از مصادیق اقدام به موقع است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد گفت: اگر حرکت روز 29 بهمن 1356 مردم تبریز ، که در ادامه‌ی قیام مردم قم و ورامین صورت گرفت در وقت خود انجام نشده بود، چه بسا جریان انقلاب شکل نمی‌گرفت.
قیام مردم تبریز از مصادیق اقدام به موقع است
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام بعد از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به آیه 10 سوره ابراهیم، ربوبیت همراه با حکمت پروردگار را هدفمند معرفی کرد و گفت: اغراض الهی به انسان برمی‌گردد و دعوت خداوند را با هدف بهره‌مندی مخلوق دانست. وی با اشاره به آیاتی از سوره‌های مبارکه فاطر و عنکبوت گفت: خداوند غنی محض است و انسان باید فقر خود را با رفتن به سمت بندگی خدا و ترک گناه برطرف کند و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال توفیق چشیدن حلاوت بندگی و ذکر خود را در این ماه رجب به ما عنایت کند.
 
حجت‌الاسلام نکونام در خطبه دوم، بعد از عرض سلام و صلوات به محضر پیامبر اسلام(ص) ائمه معصومین علیهم السلام و سفارش خود و سایر مؤمنین به تقوا، با اشاره به آیه 135 سوره مبارکه نساء که مؤمنین را به عدل محوری دعوت میکند، توصیه کرد: حقوق جامعه و حرکت انسان بر اساس رعایت عدالت انجام بگیرد اگرچه به ضررش باشد.
 
وی در اشاره به مناسبت‌های مهم هفته، قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز را از مصادیق اقدام به موقع دانست و گفت: اگر این اقدام در وقت خود انجام نشده بود چه بسا قیام مردم قم و ورامین تبدیل به جریان انقلاب نشده بود. وی افزود: اقدام به موقع مؤمنان بسیار با اهمیت بوده و آثار و برکات خاص خود را دارد.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به 29 بهمن، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی گفت: متاسفانه گره زدن امور به مذاکره و حواشی باعث عقب ماندن کشور در اقتصاد شده است که باید اقتصاد مقاومتی با جدیت و شتاب پیگیری شود تا بخشی از این عقب ماندگی‌ها جبران شود. وی با خوب دانستن بعضی طرح‌های در دست اقدام دولت گفت: اگر پیچ و خم های اداری برای کسب مجوزات کسب و کار از سر راه برداشته شود و راه برای رونق تولید باز خواهد شد. نکونام همچنین افزود: «مقابله با فساد» شعار مهم این دولت است که در مجلس و هم قوه قضاییه هم حال پیگیری است تا از این طریق جلوی مفسدان باید گرفته شود و عدالت محوری که دولت به معنای واقعی شکل بگیرد.
 
حجت الاسلام نکونام طرح اقدام ملی مسکن را یکی از ضرورت‌ها دانست و افزود: وعده دولت باید با جدیت دنبال شود و محقق شدن آن نیازمند جلسات پی در پی و کار مضاعف است. وی همچنین شتاب بخشی به اقدامات دولت را از ضرورتهای مهم دولت دانست.
 
امام جمعه شهرکرد ضمن اشاره به یکم اسفند، سالروز شهادت شیخ ابوالفضل محلاتی ایشان را شخصیتی مجاهد، مبارز و متعهد دانست و از نقش فعال روحانیت در همه عرصه‌ها تقدیر کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره اتفاق خارج از شأن اخیر در جشنواره فیلم فجر، جشنواره را خوب و مؤثر و از رویش های انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد با مراقبت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی مرتبط، از لطمه‌دیدن عرصه هنر و سینما جلوگیری شود.
وی گفت: امروز انقلاب راه خود را با شتاب پیش می‌برد و دشمن رو به افول و ناتوانی است و آمریکا و صهیونیستها که عاجز از اجرای نقشه‌هایشان، در حال ازدست دادن پایگاههای خود در منطقه هستند.
 
حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام در پایان توفیق انقلابی ماندن مردم و سرافرازی روزافزون پرچم انقلاب را خداوند متعال خواستار شد.
 
انتهای خبر/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۱۷:۱۸

18 Feb 2022