۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۹۹۶۲
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

رشد 20 درصدی میزان جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری/ بازار مرغ برای نوروز تامین است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون نسبت به مدت مشابه، جوجه‌ریزی حدود 20 درصد افزایش داشته است.
رشد 20 درصدی میزان جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری/ بازار مرغ برای نوروز تامین است
سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون نسبت به مدت مشابه، جوجه‌ریزی حدود 20 درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: جوجه‌ریزی انجام گرفته در دی‌ماه امسال حدودا یک میلیون و 613 هزار قطعه بود و نیاز چهارمحال و بختیاری از یک میلیون و 200 هزار قطعه بیشتر نخواهد بود.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بهمن‌ماه حدود یک میلیون و 30 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و امید است این رقم به یک میلیون و 300 هزار قطعه برسد.
 
مردانی با اشاره به اینکه روزانه 38 تن مازاد کشتار مرغ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: در کل حدود 950 تن مرغ مازاد تولید استان است، لذا لازم است پشتیبانی امور دام و دیگر مراجع مربوطه آمادگی خریداری و ذخیره آن را داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری کشتار روزانه از 81 تن تا 140 تن ثبت شده است و تا ایام عید هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان نخواهیم داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دو مولفه اصلی برای مرغدار یکی قیمت جوجه و دیگر وضعیت عرضه و قیمت نهاده است، نهاده به صورت 100 درصد تخصیص داده می‌شود اما حمل آن توسط بخش خصوصی همیشه با مشکل مواجه است.
 
مردانی تاکید کرد: از طرف دیگر قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد افزایش قابل توجهی داشته است، جو، ذرت، سویا، علوفه و... ازجمله نهاده‌هایی هستند که مشمول رشد قیمت شدند.
 
وی با بیان اینکه توزیع نهاده‌ها باید به صورت اینترنتی صورت گیرد تا از تخلف در این زمینه پیشگیری شود، یادآور شد: بر همین اساس برای دام صنعتی شیری حدود 14 هزار و 500 تن نهاده برای دو ماه آخر سال اعلام شده و برای دام سنتی سبک و سنگین نیز حدود 17 هزار تن در نظر گرفته شده است.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یک شرکت حمل در استان به هر دلیل با سرعت قابل قبول نهاده را برای آنکه در اختیار دامدار قرار دهد، حمل نمی‌کند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۹:۵۳

16 Feb 2022