۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۹۹۴۹
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیت عشایری جز رده های برتر کشور است/عشایر در جنگ اقتصادی نقش آفرینی کردند

علی محمد اکبری گفت:استان چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیت عشایری جز رده های برتر کشور می باشد و به خاطر همین این گنگره ملی را به میزبانی این استان انجام خواهند داد.
چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیت عشایری جز رده های برتر کشور است/عشایر در جنگ اقتصادی نقش آفرینی کردند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گنگره ملی 10 هزار شهید عشایر سراسر کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد گفت:اولین رویداد فرهنگی بی نظیر با عنوان گنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری سراسر کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:در سالهای اخیر در سدد بودیم تا زودتر نسبت به برگزاری این گنگره بزرگ اقدام کنیم اما با توجه همه گیری ویروس منحوس کرونا این اتفاق واصل نشد.

اکبری ادامه داد: این مسئولیت بزرگ و پر از افتخار دوباره به سپاه استان و در اصل به تمام مردم و نهاد های رسمی و غیر رسمی در استان ما محول شده است لذا هر کسی که دل در گرو انقلاب دارد باید پای کار بیاید و بسیجی وار در راه این شهدای عزیز خدمت کند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان همچنین بیان کرد:استان چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیت عشایری جز رده های برتر کشور می باشد و به خاطر همین این گنگره ملی را به میزبانی این استان انجام خواهند داد.

وی ضمن بیان اینکه یکی از کار های ماندگار فرهنگی همین کنگره شهداست عنوان کرد: جهاد تبیین همین شهدا هستند، در استان ما بیش از 500 شهید جامعه عشایری کشور را تقدیم انقلاب کرده است و می توان گفت یک دوم یا یک سوم شهدای استان از جامعه عشایری می باشند.

سردار اکبری افزود:ما در این بازه زمانی برگزاری گنگره میزبان 10 هزار خانوده شهید عشایری از ساسر کشور هستیم که تقریبا اگر هر خانواده 4 نفر باشد 40 هزار نفر مهمان وارد استان خواهند شد.

اکبری از زمان، مکان و مدت برگزاری این گنگره نیز اطلاع داد و گفت: فعلا مکانی برای برگزاری مشخص نشده اما باید مکانی انتخاب کنیم که جلوه استان ما را داشته باشد ، مدت برگزاری این گنگره یک هفته بوده و زمان برگزاری آن فعلا 29 اردیبهشت ماه 1401 مصادف با روز بسیج عشایری می باشد.

وی ابراز کرد: در استان چهار محال و بختیاری قبلا هم گنگره سراسری شهدای استان را به مدت 10 شبانه روز داشتیم و این خود یک افتخار برای استان ما می باشد.

اکبری بیان کرد: این ماموریت بسیار سنگینی است و همه پای کار خواهیم آمد و امیدواریم میزبان خوبی برای سراسر کشور باشیم.

وی ضمن اشاره به پتانسیل های خوب استان و داشتن اولین شهدای مدافع حرم جامعه پزشکی و مهندسی و بسیجی در دوران جنگ با تکفیریان گفت: رویکرد دیگر این گنگره بحث خدمت رسانی به محرومین استان است که به بیش از 10 هزار محروم عشایر استان در قالب کمک مومنانه و محرومیت زدایی کمک های متعددی انجام شد.

عشایر امروز هم به خوبی در جنگ اقتصادی نقش آفرینی کردند

در حاشیه این جلسه احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور نیز افزود: در هشت سال دفاع مقدس عشایر به خوبی استحکام پیدا کردند و به خوبی مقابل دشمن ایستادند و برگ زرینی را در دفاع مقدس به ثبت رساندند.

وی بیان کرد: عشایر امروز هم به خوبی در جنگ اقتصادی با تامین 25 درصد گوشت قرمز کشور نقش آفرینی کردند.

سعیدی در ادامه سخنان سردار اکبری افزود: سرود و موسیقی با نماد عشایری ، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا عشایر ، محرومیت زدایی و چندین برنامه دیگر از جمله اهداف و برنامه های این گنگره ملی می باشد.

سعیدی ادامه داد:برنامه های شب های آفتابی ،یادواره شهدای مدافع حرم، یادواره شهدای زن عشایر به تعداد 232 شهید ،یادواره شهدای فرهنگی به تعداد 173 شهید و یادواره شهدای دانش آموز به تعداد 850 از جمله برنامه های این هفته خواهد بود که هر کدام تقسیم بندی شده و به استان های مختلف محول می گردد.

وی از تشکیل قرارگاه رسانه نیز خبر داد و گفت:کمیته رسانه باید به عنوان قرارگاه رسانه قرار گیرد و از ظرفیت رسانه،فضای مجازی ، صدا و سیما، خبرگزاری ها و مراکز آفرینش استفاده شود.

سعیدی نیز در آخر رویکرد محرومیت زدایی را از اهداف مهم این کنگره دانست و گفت: تاکنون میز های خدمت رسانی به عشایر ، صندوق قرض الحسنه ، بسته های جهیزیه ،نذر بیش از 30 هزار راس دام برای کمک مومنانه توسط عشایر و ساخت خانه و مدرسه و امداد رسانی از جمله اقدامات محرومیت زدایی در راستای کنگره ملی عشایر بوده است.

انتهای پیام /1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۲۲:۱۷

13 Feb 2022