۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۹۹۳۱
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

اشتغال به کار 66 درصد از زندانیان چهارمحال و بختیاری/اجرای طرح غربالگری روانشناسی برای 100 درصد ورودی‌ها به زندان

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اشتغال زندانیان با توجه به سیاست‌گذاری که امسال صورت گرفت، 66 درصد از زندانیان محکوم در سه بخش اشتغال نشسته در داخل زندان، اشتغال در کارگاه‌های داخل زندان و اشتغال در خارج از زندان مشغول هستند.
اشتغال به کار 66 درصد از زندانیان چهارمحال و بختیاری/اجرای طرح غربالگری روانشناسی برای 100 درصد ورودی‌ها به زندان
حمیدرضا حیدری مدیرکل زند‌ان‌های چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به فراوانی جرایم کیفری در این استان اظهار کرد: درحال حاضر جرایم مواد مخدر با 43/7 درصد بیشترین فراوانی را دارد، جرایم سرقت با 19/55 در رتبه دوم، جرایم علیه اشخاص و اطفال با 14/44 درصد در رتبه سوم و جرایم مالی با فراوانی هفت درصد در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در ده ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 57 مورد مرخصی اعطا شده است که در مقایسه با سال قبل 38 درصد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: در این مدت 4 هزار و 250 مورد رسیدگی الکترونیکی صورت گرفته و 125 مورد حکم نظارت الکترونیکی اجرا شده که نسبت به سال قبل 152 درصد افزایش نشان داده و در رتبه پنجم کشوری قرار گرفتیم.
 
حیدری با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی بیان داشت: در این زمینه موفق شدیم در سطح سازمان رتبه سوم کشوری را به دست آوریم، همچنین رتبه برتر استانی در امور کتابخانه‌های مشارکتی کسب شده است.
 
رئیس زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مددکاری در سطح زندان‌های این استان یادآور شد: با پیگیری و تلاش 665 مورد جلسه صلح و سازش میان زندانیان و شکات برقرار شد، که حاصل آن اخذ رضایت در هشت مورد برای محکومان قصاص بوده که منجر به آزادی این افراد از زندان شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال 1400 در مجموع در سطح استان‌ یک هزار و 177 مورد بازدید قضات صورت گرفته است.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری به اشتغال زندانیان اشاره و افزود: در این حوزه ما با توجه به سیاست‌گذاری که امسال صورت گرفت، 66 درصد از زندانیان محکوم در سه بخش اشتغال نشسته در داخل زندان، اشتغال در کارگاه‌های داخل زندان و اشتغال در خارج از زندان مشغول هستند.
 
وی از شرکت یک هزار و 497 نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی خبر داد و گفت: بخشی از بسترسازی اشتغال زندانیان در این زمینه است.
 
حیدری با اشاره به حوزه بهداشت و درمان در زندان اذعان داشت: 19 هزار و 586 مورد ویزیت عمومی، یک هزار و 346 مورد ویزیت دندان‌پزشکی و 413 مورد ویزیت تخصصی برای زندانیان داشتیم، همچنین 381 مورد اعزام زندانیان به مراکز درمانی در سطح استان بنا به تشخیص پزشکان ثبت شده است.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری بیان داشت: امسال در حوزه روانشناسی در زمینه آسیب‌شناسی رفتار زندانیان در بدو ورود برای 100 درصد زندانیان طرحی را تحت عنوان "غربالگری روانشناسی" انجام دادیم که تاکنون 5 هزار و 246 مورد تحت اجرای این طرح قرار گرفتند و خروجی آن این است که بیش از 12 درصد از افرادی که در این غربالگری مورد بررسی قرار گرفتند دارای مشکلات رفتاری و روانی هستند که از طریق مبادی ذی‌ربط درخصوص درمان و خدمات روانشناسی اقداماتی صورت گرفته است.
 
حیدری ادامه داد: 759 نفر از مددجویان در زندان مورد آموزش روانشناسی و مهارت‌های اساسی زندگی قرار گرفتند.
 
وی با اشاره به حوزه عملکرد ستاد دیه این استان در دهه ماهه نخست سال جاری تاکید کرد: 128 نفر زندانیان جرایم مالی غیرعمد که میزان بدهی آن‌ها بیش از 25 میلیارد تومان بود با همکاری ستاد دیه، خیرین و مشارکت خود مددجویان و گذشت شکات از زندان آزاد شدند.
 
مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری از اقدام انجمن‌های حمایت از زندانیان این استان در راستای آزادی 55 نفر از زندانیانی که دیونی داشتند و نمی‌توانستند آن را پرداخت کنند خبر داد و عنوان داشت: در این مدت درمجموع یک میلیارد و 150 میلیون تومان خدمات معیشتی و حمایتی توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان صورت گرفته است و درمجموع 890 خانوار زندانی تحت پوشش این انجمن‌ها قرار دارد که از این تعداد 680 خانواده به کمیته امداد امام خمینی (ره)، 32 خانوار به بهزیستی و درنهایت با پیگیری این انجمن‌ها درخصوص اخذ تسهیلات بانکی 100 خانواده مورد حمایت قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۲:۲۷

12 Feb 2022